بیمه

پرداختی های بیمه ای که صحیح نیستند!

بررسی‎ها نشان می‎دهد که تمامی پرداختی هایی که برای شرکت‎های بیمه‎ای تعیین شده ‎اند صحیح تدوین نشده‎اند، و حدود بیست درصد از آنها کاملا اشتباه می‎باشد.

قطعا ما در پرداخت خسارت‎هایی که برای بیمه‎ها وجود دارند کوچکپ‎ترین شکی نخواهیم کرد اما در حقیقت می‎توان به این موضوع توجه کرد که در حدود بیست درصد از تمامی پرداختی‎ها متفاوت از آنچه خواهد بود که تصور می‎کنیم و با واقعیت‎ نیز متفاوت هستند. خسارت‎های پرداختی برای شرکت‎های بیمه‎ای صحیح نیستند و به همین دلیل باید بررسی بیشتری در زمان تعیین آن صورت پذیرد.

سوانحی که از آنها به عنوان سوانح حاد نام برده می‎شود را می‎توان در زمره‌ی سوانحی قرار داد که باید از طریق آنها خسارت دریافت شوند و شاید از نوع خسارت‎های ساختگی باشند. شرکت‎های بیمه‎ای شاید در ظاهر بررسی‎های کارشناسانه‎ای را برای تأیید نمودن خسارت انجام دهند اما در نهایت تأیید کردن برای آنها با دقت بالایی همراه نخواهد بود و گاها پیش می‎آید که هرآنچه مشاهده می‎کنند را بررسی و در نهایت خسارت آنها را پرداخت خواهند کرد.

در نهایت برای آنکه این پروسه‎ی پرداختی های مربوط به خسارت‎ها با نظم بهتری انجام شود و هزینه‎های آن هدر نرود از طریق استفاده از بازرس‎های باتجربه بیمه ایران این کار انجام می‎شود. در آینده‎ای نزدیک قرار است از این بازرس‎ها برای بررسی جزئیات مربوط به پرونده‎ها استفاده نماییم. علاوه بر بیمه ایران، بیمه مرکزی هم در زمره‎ی بیمه‎هایی قرار دارد که برای انجام این فعالیت‎ها رضایت خود را اعلام نموده و از بازرسی نیز کمک خواهد گرفت.

شاید برخی بر این باور باشند که بیمه مرکزی به دلیل دولتی بودن بیمه ایران هیچ نظارتی بر روی آن ندارد و یا شاید نظارت‎های آن کمی متفاوت باشد، در حالی که این گونه نبوده و در واقع تمامی نظارت‎ها با یک روند و  جدیت برقرار خواهد بود. تمامی سهامداران مربوط به بیمه‎ها باید تصمیم خود را در خصوص سهام بگیرند و بتوانند آنها را برای بیمه‎ها نیز خرج نمایند، در این خصوص می‎‏توانند با مشاوران زیادی که تجربه کافی را در این زمینه دارند مشورت نمایند.

بیشترین خسارت‎هایی که سوء استفاده از آنها صورت می‎پذیرد در رابطه با تصادفات ساختگی و همچنین خسارت‎های ناشی از آتش سوزی می‎باشد.

نظر شما درباره پرداختی های بیمه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

  منبع:

تی نیوز

 

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago