بررسی‎ها نشان می‎دهد که تمامی پرداختی هایی که برای شرکت‎های بیمه‎ای تعیین شده ‎اند صحیح تدوین نشده‎اند، و حدود بیست درصد از آنها کاملا اشتباه می‎باشد.

پرداختی های بیمه ای که صحیح نیستند!

قطعا ما در پرداخت خسارت‎هایی که برای بیمه‎ها وجود دارند کوچکپ‎ترین شکی نخواهیم کرد اما در حقیقت می‎توان به این موضوع توجه کرد که در حدود بیست درصد از تمامی پرداختی‎ها متفاوت از آنچه خواهد بود که تصور می‎کنیم و با واقعیت‎ نیز متفاوت هستند. خسارت‎های پرداختی برای شرکت‎های بیمه‎ای صحیح نیستند و به همین دلیل باید بررسی بیشتری در زمان تعیین آن صورت پذیرد.

سوانحی که از آنها به عنوان سوانح حاد نام برده می‎شود را می‎توان در زمره‌ی سوانحی قرار داد که باید از طریق آنها خسارت دریافت شوند و شاید از نوع خسارت‎های ساختگی باشند. شرکت‎های بیمه‎ای شاید در ظاهر بررسی‎های کارشناسانه‎ای را برای تأیید نمودن خسارت انجام دهند اما در نهایت تأیید کردن برای آنها با دقت بالایی همراه نخواهد بود و گاها پیش می‎آید که هرآنچه مشاهده می‎کنند را بررسی و در نهایت خسارت آنها را پرداخت خواهند کرد.

در نهایت برای آنکه این پروسه‎ی پرداختی های مربوط به خسارت‎ها با نظم بهتری انجام شود و هزینه‎های آن هدر نرود از طریق استفاده از بازرس‎های باتجربه بیمه ایران این کار انجام می‎شود. در آینده‎ای نزدیک قرار است از این بازرس‎ها برای بررسی جزئیات مربوط به پرونده‎ها استفاده نماییم. علاوه بر بیمه ایران، بیمه مرکزی هم در زمره‎ی بیمه‎هایی قرار دارد که برای انجام این فعالیت‎ها رضایت خود را اعلام نموده و از بازرسی نیز کمک خواهد گرفت.

پرداختی های بیمه ای که صحیح نیستند!

شاید برخی بر این باور باشند که بیمه مرکزی به دلیل دولتی بودن بیمه ایران هیچ نظارتی بر روی آن ندارد و یا شاید نظارت‎های آن کمی متفاوت باشد، در حالی که این گونه نبوده و در واقع تمامی نظارت‎ها با یک روند و  جدیت برقرار خواهد بود. تمامی سهامداران مربوط به بیمه‎ها باید تصمیم خود را در خصوص سهام بگیرند و بتوانند آنها را برای بیمه‎ها نیز خرج نمایند، در این خصوص می‎‏توانند با مشاوران زیادی که تجربه کافی را در این زمینه دارند مشورت نمایند.

بیشترین خسارت‎هایی که سوء استفاده از آنها صورت می‎پذیرد در رابطه با تصادفات ساختگی و همچنین خسارت‎های ناشی از آتش سوزی می‎باشد.

نظر شما درباره پرداختی های بیمه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

  منبع:

تی نیوز