بیمه

کمبود داروی بی حسی را پیگیری کنید!

یکی از مشکلات عمده‏‎ای که در بین متخصصان خصوصاً متخصصان رشته دهان، فک و صورت دیده می‎شود، کمبود شدید داروی بی حسی می‎باشد.

برای آنکه یک جراح بتواند دندانی را ترمیم کرده و یا بتواند تغییری را بر روی دهان یک فرد ایجاد کند یکی از بهترین و کامل‎ترین روش‎های درمانی در ابتدا بی‎حس نمودن دهان فرد خواهد بود. این بی‎حسی کمی متفاوت از بی‎حسی‎های مربوط به سیستم‎های جراحی دیگر هستند، زیرا دوز آن و نوع تأثیری که دارد متفاوت خواهد بود، بنابراین این دارو باید همیشه در بازار موجود باشد تا بتوان اعمال مربوط به جراحی نمودن دهان و دندان را انجام داد. اما گویا بر اساس اظهارات مربوط به جراحان این دارو با کمبود شدیدی مواجه شده است.

جراحان مربوط به فک و صورت و دهان اعتراض‎های زیادی را در این رابطه انجام داده‎اند که برای ادامه‎ی روند فعالیتی خود حتما نیاز دارند تا از این داروهای بی حسی استفاده نمایند در غیر این صورت نمی‎توانند هیچ کاری را انجام دهند، اما متأسفانه اعتراض‎های آنها به جایی ختم نشده و همچنان پا برجا است و کمبود شدید داروی بی‎حسی نیز دیده می‎شود. اما این موضوع تنها به این نکته ختم نمی‎شود، بلکه از نظر تجهیزات پزشکی نیز ما با کمبودهای بسیاری روبه رو هستیم.

اگر کمبودهای مربوط به حوزه‎ی دندانپزشکی و پزشکی به خوبی برطرف نشود می‎توانیم این انتظار را داشته باشیم که عوارض ناشی از آن شدیدتر خواهد شد. این تنها مربوط به اعمال جراحی متفاوت در حوزه‎ی کاری دندانپزشکی اعم از ایمپلنت، عصب‎‏کشی  و . . . ختم نمی‎شود، بلکه در زمینه‎ی تجهیزات مهمی که مربوط به حوزه‎ی پزشکی هم هستند مشکلاتی دیده شده که گویا قابل رفع نیستند و علت آن را بر دوش تحریم‎ها می‎اندازند.

کمبود داروی بی حسی یکی از مشکلاتی است که اکنون در حوزه‎ی دندانپزشکی نمود بیشتری پیدا کرده است. شاید در گذشته‎، نبود برخی از مواد اولیه مورد توجه بود اما حالا فراتر از آن یعنی یکی از ضروریات دندانپزشکی که داروی بی‎حسی است وجود ندارد و این خود یک فاجعه‎ی بزرگ را به دنبال خواهد داشت. شاید بتوان با پیگیری‎های مختلف حداقل از روند آن تا حدود زیادی کاست و پیش از آنکه وارد شدن آنها به صورت کامل منتفی شود حداقل از آن پیشگیری به عمل آورد.

نظر شما درباره کمبود داروی بی حسی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز

 

 

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago