تبلیغات مختلف فرقی ندارد تبلیغات بیمهای باشد یا تبلیغات مربوط به یک محصول؛ در نهایت هر دوی آنها به یک هدف پایبند هستند و آن هم شناساندن محصول خود به مردم میباشد. اگر یک فرد عامی جامعه باشیم و به دلیل مشغلههای کاری هیچ اطلاعی از بیمهها و مزایای مختلف و رشتههای بیمهای نداشته باشیم، پس باید از چه طریقی اقدام کنیم؟؟؟ از چه راهی اطلاعات ضروری اما مفید را به دست آوریم؟
اگر چنین افرادی را در نظر بگیریم این افراد مسلما ساعاتی از روز را برای گوش دادن به رادیو یا دیدن سریالهای تلویزیونی میگذرانند.
امروزه پیام رسان تلگرام که دست به دست میچرخد هم فضایی است که حداقل برای یک بار افراد مشغلهدار به آن سر میزنند. اینگونه فضاها میتوانند اطلاعات عمومی مردم را در خصوص یک شرکت بیمهای با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی یا پیامهای کوتاه تبلیغاتی افزایش دهند. پس تتبلیغات بیمهای میتواند راهی برای جلب رضایت مشتریان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با مزایا و کارهایی باشد که مسئولان در شرکتها انجام میدهند.
لزوم وجود تبلیغات
شاید چنین کارهایی امروزه در برنامههای تلویزیون برای یک شرکت بیمه دولتی در حال انجام است. اما تمام شرکتهای بیمه باید هزینهای را برای تبلیغات خود کنار بگذارند. به خصوص تبلیغاتی که به صورت دیداری باشد و در شبکه ملی پخش شود میتواند در جلب اعتماد مردم نقش داشته باشد. علاوه بر تبلیغات میتوانیم به موضوع دیگری اشاره کنیم و آن هم برنامههای تلویزیونی است. حتی داشتن یک برنامه کوتاه روزانه برای شرح کارهایی که در شرکت بیمه انجام میشود میتواند سودمند واقع شود.
برای اینکه بتوانید تبلیغات سودمندی را برای خود داشته باشد باید علاوه بر راه ارتباطی برای خود همچون سایت یا شماره تماس برای دادن اطلاعات لازم به مردم در اختیار قرار دهید. برای چنین کارهایی نیاز به یک مدیر روابط عمومی با ویژگی فن بیان و توانایی جلب نظر مردم و همچنین ایده پرداز در طرحها در کنار خود داشته باشید تا با استفاده از نفوذ خود بتواند برای رشد و هرچه بیشتر معرفی شدن شرکت شما تلاش کند.
ورود شرکتهای خصوصی و تغییر جهت بازار
در سالهای گذشته شرکتهای خصوصی به این تعداد که امروزه وجود دارند، وجود نداشت. در نتیجه بازار رقابت بین شرکتهای بیمه دولتی بسیار کم بود. زیرا مردم بغیر از آن تعداد معدود بیمههای دیگری را نمیشناختند. اما پس از ورود شرکتهای بیمه خصوصی شرایط بسیار تغییر نمود. زیرا هر شرکتی باید تلاش میکرد تا مردمی را که به آنها اعتماد ندارند به سوی خود بکشاند. مسلما این کار تنها با حرف میسر نبود و نیاز به تبلیغات درونی داشت.
اما امروزه که فضا برای برقراری ارتباط با کل جهان باز شده، نیاز است تا تبلیغات بیمهای به گونهای بیرونی شود تا همه مردم و اقشار جامعه به حضور و اهمیت آن در زندگی پی ببرند. تا زمانی که مدیر روابط عمومی و مدیر شرکت مبلغی را برای تبلیغات بیمهای هزینه نکند قطعا آن شرکت تنها با کار روزمره خود مشتریان کمتری را خواهد داشت. در حالی که با وضع امروزه که اغلب شرکتها ضررهای بسیاری را متحمل شدهاند، نیاز به تغییر وضعیت دارند و جلب مشتریهای جدید یکی از این راهها میباشد. شاید به چنین ترتیبی یک شرکت بیمه در جمع سایر بیمهها موفقتر ظاهر شود.
انجام تبلیغات بیمهای درست ضامن آینده
علاوه بر تبلیغات بیمهای نیاز است تا کارمندان، مدیران فروش و همچنین نمایندگان در کار خود کوشا باشند. شرایط را به گونهای واقعی برای خریداران بیمه توضیح دهند تا با ابهام روبه رو نشوند. وعدههایی به آنها بدهند که شرکت میتواند پرداخت آنها را متقبل شود و مزایایی ماوراء حقیقت را بیان نکنند. به هر تعهد و هر قولی که میدهند باید توجه داشته باشند که به آن عمل کنند.
با وجود چنین ویژگیهایی امروزه برخی از شرکتهای خصوصی از برخی دیگر پیشی گرفتهاند و نمونه آنها که اخیرا جایزه روابط عمومی را دریافت نموده، گواه این سخن است. اگر بتوانیم در کار خود بی ریا باشیم و سختکوش، و تنها هدف ما رضایتمندی بیمه شدگان و عمل کردن به تعهدات باشد، هیچگاه در راه باز نخواهیم ماند و تا آخر راه با خوشی و شادی پیش خواهیم رفت.