تبلیغات مختلف فرقی ندارد تبلیغات بیمه‎ای باشد یا تبلیغات مربوط به یک محصول؛ در نهایت هر دوی آنها به یک هدف پایبند هستند و آن هم شناساندن محصول خود به مردم  می‎باشد. اگر یک فرد عامی جامعه باشیم و به دلیل مشغله‎های کاری هیچ اطلاعی از بیمه‎ها و مزایای مختلف و رشته‎های بیمه‎ای نداشته باشیم، پس باید از چه طریقی اقدام کنیم؟؟؟ از چه راهی اطلاعات ضروری اما مفید را به دست آوریم؟
اگر چنین افرادی را در نظر بگیریم این افراد مسلما ساعاتی از روز را برای گوش دادن به رادیو یا دیدن سریال‎های تلویزیونی می‎گذرانند.

امروزه پیام رسان تلگرام که دست به دست می‎چرخد هم فضایی است که حداقل برای یک بار افراد مشغله‎دار به آن سر می‎زنند. اینگونه فضاها می‎توانند اطلاعات عمومی مردم را در خصوص یک شرکت بیمه‎ای با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی یا پیام‎های کوتاه تبلیغاتی افزایش دهند. پس تتبلیغات بیمه‎ای می‎تواند راهی برای جلب رضایت مشتریان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با مزایا و کارهایی باشد که مسئولان در شرکت‎ها انجام می‎دهند.

لزوم وجود تبلیغات

شاید چنین کارهایی امروزه در برنامه‎های تلویزیون برای یک شرکت بیمه دولتی در حال انجام است. اما تمام شرکت‎های بیمه باید هزینه‎ای را برای تبلیغات خود کنار بگذارند. به خصوص تبلیغاتی که به صورت دیداری باشد و در شبکه ملی پخش شود می‎تواند در جلب اعتماد مردم نقش داشته باشد. علاوه بر تبلیغات می‎توانیم به موضوع دیگری اشاره کنیم و آن هم برنامه‎های تلویزیونی است. حتی داشتن یک برنامه کوتاه روزانه برای شرح کارهایی که در شرکت بیمه انجام می‎شود می‎تواند سودمند واقع شود.

برای اینکه بتوانید تبلیغات سودمندی را برای خود داشته باشد باید علاوه بر راه ارتباطی برای خود همچون سایت یا شماره تماس برای دادن اطلاعات لازم به مردم در اختیار قرار دهید. برای چنین کارهایی نیاز به یک مدیر روابط عمومی با ویژگی فن بیان و توانایی جلب نظر مردم و همچنین ایده پرداز در طرح‎ها در کنار خود داشته باشید تا با استفاده از نفوذ خود بتواند برای رشد و هرچه بیشتر معرفی شدن شرکت شما تلاش کند.

تبلیغات بیمه ای

ورود شرکت‎های خصوصی و تغییر جهت بازار

در سال‎های گذشته شرکت‎های خصوصی به این تعداد که امروزه وجود دارند، وجود نداشت. در نتیجه بازار رقابت بین شرکت‎های بیمه دولتی بسیار کم بود. زیرا مردم بغیر از آن تعداد معدود بیمه‎های دیگری را نمی‎شناختند. اما پس از ورود شرکت‎های بیمه خصوصی شرایط بسیار تغییر نمود. زیرا هر شرکتی باید تلاش می‎کرد تا مردمی را که به آنها اعتماد ندارند به سوی خود بکشاند. مسلما این کار تنها با حرف میسر نبود و نیاز به تبلیغات درونی داشت.

اما امروزه که فضا برای برقراری ارتباط با کل جهان باز شده، نیاز است تا تبلیغات بیمه‎ای به گونه‎ای بیرونی شود تا همه مردم و اقشار جامعه به حضور و اهمیت آن در زندگی پی ببرند. تا زمانی که مدیر روابط عمومی و مدیر شرکت مبلغی را برای تبلیغات بیمه‎ای هزینه نکند قطعا آن شرکت تنها با کار روزمره خود مشتریان کمتری را خواهد داشت. در حالی که با وضع امروزه که اغلب شرکت‎ها ضررهای بسیاری را متحمل شده‎اند، نیاز به تغییر وضعیت دارند و جلب مشتری‎های جدید یکی از این راه‎ها می‎باشد. شاید به چنین ترتیبی یک شرکت بیمه در جمع سایر بیمه‎ها موفق‎تر ظاهر شود.

انجام تبلیغات بیمه‎ای درست ضامن آینده

علاوه بر تبلیغات بیمه‎ای نیاز است تا کارمندان، مدیران فروش و همچنین نمایندگان در کار خود کوشا باشند. شرایط را به گونه‎ای واقعی برای خریداران بیمه توضیح دهند تا با ابهام روبه رو نشوند. وعده‎هایی به آنها بدهند که شرکت می‎تواند پرداخت آنها را متقبل شود و مزایایی ماوراء حقیقت را بیان نکنند. به هر تعهد و هر قولی که می‎دهند باید توجه داشته باشند که به آن عمل کنند.

با وجود چنین ویژگی‎هایی امروزه برخی از شرکت‎های خصوصی از برخی دیگر پیشی گرفته‎اند و نمونه آنها که اخیرا جایزه روابط عمومی را دریافت نموده، گواه این سخن است. اگر بتوانیم در کار خود بی ریا باشیم و سختکوش، و تنها هدف ما رضایتمندی بیمه شدگان و عمل کردن به تعهدات باشد، هیچگاه در راه باز نخواهیم ماند و تا آخر راه با خوشی و شادی پیش خواهیم رفت.