آینده بیمه آیندهای است که نیاز به تغییر دارد و با همین روند انتظار ایجاد بهبودی در شرایط کنونی امکان پذیر نیست. پس اولین گام تغییر هزینهها خواهد بود.
دستاوردهای صنعت بیمه
در زمینه بیمههای جدید، رسیدن به دستاوردهای بزرگ و قلههای پیروزی کاری مشکل خواهد بود. زیرا بحرانهای اقتصادی و عدم پیشرفتهای مالی نیاز به تزریق سرمایه دارد و با برنامه ریزیهای تنها عملی امکان پذیر نیست.
با شروع استفاده از بیمه عمر بسیاری از مردم انتظار داشتند که بیمه عمر بتواند صنعت بیمه را دچار دگرگونی سازد. اما گویا این خیال باطل بوده و این بیمه نیز خود با مشکل همراه بوده و نیاز به فرهنگ سازی درست و منطقی دارد.
مشکلات جدید و قدیم صنعت بیمه
بیمههای جدید و همچنین بیمههای قدیمی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند. از جمله آنها میتوان به مشکلات تغییر سلیقه در مشتریان، تغییر در محصولات بیمهای، ابتکارهای جدید اما نافرجام، پایین بودن درآمدهای ناشی از بیمه و سود کم، هزینههای بسیار بالای دیگر که برای پرداخت خسارت در نظر گرفته خواهد شد اشاره نمود. این چنین مشکلات باید به صورت ریشهای حل شود و با برنامه ریزیهای یک یا دو روزه امکان پذیر نخواهد بود.
امروزه با حضور پیشرفتهای بسیار زیاد در زمینه تکنولوژی میتوان ادعا کرد که مسیر برای استفاده از دستاوردها و مزایای بیمه تا حدود زیادی دچار تغییر شده است. در گذشته بیمهها در یک شکل قابل عرضه بودند. تورم تا این حد بر مردم فشار نمیآورد و هر فردی میتوانست آیندهای از هزینهها و درآمد خود را تصور کند.
اما امروزه ترس از آینده وجود دارد و هزینهها سربه فلک میزند. قطعا هر فردی به تنهایی نمیتواند از زیر بار این مسئولیت برآید و نیازمند پیگیریهای مختلف خواهد بود. به همین دلیل تعیین رفتار مشتریها امری است غیرقابل پیش بینی.
مشتریها در هر جایی که سود بیشتر و هزینههای کمتری نهفته باشد به نسبت با رضایت بیشتری وارد عمل میشوند و سرمایههای خود را در این راه خرج میکنند. اما در جایی که برای آنها سودی در میان نباشد سرمایه خود را هدر نمیدهند. متأسفانه نرخ های نادرست بیمههای جدید هم مشکلی بر مشکلات میافزاید. نرخها باید یکسان سازی شود و تخفیفات بیمه با یک قانون تعیین شود.
راه حلهایی برای بیمههای تازهکار
افرادی که دارای شرکتهای بیمه هستند باید هرچه سریع تر در پی داشتن کسب و کار خوب باشند و برای این کار با مشورت یکدیگر به بررسی و مطالعه نیز بپردازند. تنها بیمههای جدید که بتوانند جای خود را در دل مردم باز کنند میتوانند به عنوان بیمههایی روی پا به کار ادامه دهند. در اغلب موارد نیز مردم دوست دارند تا کارهای مربوط به بیمههای خود را به روشی انجام دهند که در آن اتلاف وقت جلوگیری شود و هزینه به حداقل برسد. بنابراین استفاده از سایتها و غیرحضوری کردن خدمات راه حل خوبی به شمار میرود.
مشتری مدار بودن، توجه به امر توزیع بیمهها و ارائه توضیحات درست درزمینه بیمههای جدید، استفاده از فناوریهای نوین، کاهش دادن هزینههای بسیار زیاد و نابجا در صنعت بیمه و در کنار آن افزایش دادن کیفیت خدمات میتواند در میزان رشد و بالندگی شما نیز بی تأثیر نباشد و آینده بیمه و بیمههای جدید را به سمت و سویی دیگر تغییر دهد.
نظر شما درباره بیمه های جدید و برنامه ریزی برای آینده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.
منبع: