آینده بیمه آینده‌ای است که نیاز به تغییر دارد و با همین روند انتظار ایجاد بهبودی در شرایط کنونی امکان پذیر نیست. پس اولین گام تغییر هزینه‎ها خواهد بود.

دستاوردهای صنعت بیمه

در زمینه بیمه‎های جدید، رسیدن به دستاوردهای بزرگ و قله‌‎های پیروزی کاری مشکل خواهد بود. زیرا بحران‎های اقتصادی و عدم پیشرفت‎های مالی نیاز به تزریق سرمایه دارد و با برنامه ریزی‎های تنها عملی امکان پذیر نیست.

با شروع استفاده از بیمه عمر بسیاری از مردم انتظار داشتند که بیمه عمر بتواند صنعت بیمه را دچار دگرگونی سازد. اما گویا این خیال باطل بوده و این بیمه نیز خود با مشکل همراه بوده و نیاز به فرهنگ سازی درست و منطقی دارد.

بیمه های جدید و برنامه ریزی برای آینده

مشکلات جدید و قدیم صنعت بیمه

بیمه‎های جدید و همچنین بیمه‎های قدیمی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‎کنند. از جمله آنها می‎توان به مشکلات تغییر سلیقه در مشتریان، تغییر در محصولات بیمه‌ای، ابتکارهای جدید اما نافرجام، پایین بودن درآمدهای ناشی از بیمه و سود کم، هزینه‌های بسیار بالای دیگر که برای پرداخت خسارت در نظر گرفته خواهد شد اشاره نمود. این چنین مشکلات باید به صورت ریشه‎ای حل شود و با برنامه ریزی‎های یک یا دو روزه امکان پذیر نخواهد بود.

امروزه با حضور پیشرفت‎های بسیار زیاد در زمینه تکنولوژی می‎توان ادعا کرد که مسیر برای استفاده از دستاوردها و مزایای بیمه تا حدود زیادی دچار تغییر شده است. در گذشته بیمهها در یک شکل قابل عرضه بودند. تورم تا این حد بر مردم فشار نمی‌آورد و هر فردی می‎توانست آینده‌ای از هزینه‎ها و درآمد خود را تصور کند.

اما امروزه ترس از آینده وجود دارد و هزینه‎ها سربه فلک می‎زند. قطعا هر فردی به تنهایی نمی‎تواند از زیر بار این مسئولیت برآید و نیازمند پیگیری‌‎های مختلف خواهد بود. به همین دلیل تعیین رفتار مشتری‎ها امری است غیرقابل پیش بینی.

بیمه های جدید و برنامه ریزی برای آینده

مشتری‎ها در هر جایی که سود بیشتر و هزینه‎های کمتری نهفته باشد به نسبت با رضایت بیشتری وارد عمل می‎شوند و سرمایه‎های خود را در این راه خرج می‎کنند. اما در جایی که برای آنها سودی در میان نباشد سرمایه خود را هدر نمی‎دهند. متأسفانه نرخ های نادرست بیمههای جدید هم مشکلی بر مشکلات می‎افزاید. نرخ‎ها باید یکسان سازی شود و تخفیفات بیمه با یک قانون تعیین شود.

راه حل‎هایی برای بیمه‎های تازه‎کار

افرادی که دارای شرکت‎های بیمه هستند باید هرچه سریع تر در پی داشتن کسب و کار خوب باشند و برای این کار با مشورت یکدیگر به بررسی و مطالعه نیز بپردازند. تنها بیمه‌های جدید که بتوانند جای خود را در دل مردم باز کنند می‌توانند به عنوان بیمه‎هایی روی پا به کار ادامه دهند. در اغلب موارد نیز مردم دوست دارند تا کارهای مربوط به بیمه‎های خود را به روشی انجام دهند که در آن اتلاف وقت جلوگیری شود و هزینه به حداقل برسد. بنابراین استفاده از سایت‎ها و غیرحضوری کردن خدمات راه حل خوبی به شمار می‎رود.

بیمه های جدید و برنامه ریزی برای آینده

مشتری مدار بودن، توجه به امر توزیع بیمه‎ها و ارائه توضیحات درست درزمینه بیمههای جدید، استفاده از فناوری‌های نوین، کاهش دادن هزینه‎های بسیار زیاد و نابجا در صنعت بیمه و در کنار آن افزایش دادن کیفیت خدمات می‎تواند در میزان رشد و بالندگی شما نیز بی تأثیر نباشد و آینده بیمه و بیمه‌های جدید را به سمت و سویی دیگر تغییر دهد.

نظر شما درباره بیمه های جدید و برنامه ریزی برای آینده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز