بیمه

گریز مشتری ها از بیمه با قوانین موجود

بیمهها همچنان با معضل بدهی‎ها و کاهش توجه روبه رو هستند. آنها تقاضای چاره‎اندیشی دارند، زیرا با شرایط فعلی نمی‎توان انتظار موفقیت داشت.

قوانین بیمه‎ها

قوانین بسیاری برای بیمهها وجود دارد که تمامی این قوانین نمی‎توانند منجربه جلب رضایت مشتری‎ها شوند. یکی از مهمترین مشکلات که باید مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد در ارتباط با عوارض پرداختی خواهد بود. این عوارض به جای آنکه بتواند میزان خسارت‎های موجود را کاهش دهد همواره بر گریز مشتری مؤثر بوده است. ما باید از قوانینی استفاده کنیم تا  بتوان علاوه بر جلب رضایت مشتری به ماندگاری او در سیستم بیمهای کمک کنیم اما متأسفانه عکس این موضوع در حال اتفاق می‎باشد.

یکی از معضلات مهم در صنعت بیمه عدم مدیریت مشتری بخصوص مشتریان خارجی است. برای آنکه بتوان به رونق این بیمهها کمک کرد نیاز است تا شرایطی را فراهم شود که مشتری‎های خارجی بیشتری را به سوی خود جلب نماییم. به همین منظور باید قوانین کمی سهل‎تر در نظر گرفته شوند تا مشتری‎ها را ترغیب به حضور در ایران و کمک به رونق صنعت بیمه نمود. اما متأسفانه قوانین وضع شده به نوعی است که شرایط اصلی را در نظر نگرفته و به ضرر عمل می‎کند. برای این کار باید از افراد خبره در زمینه بیمه که در حال کار هستند و از تمامی مشکلات هم باخبر هستند کمک گرفته شود.

در صورت افزایش نیاز بازار یابد تمامی شرکت‎های بیمهای در کشور بتوانند فعالیت‎ها و بسته‎های جدیدی را از خود به معرض نمایش قرار دهند. بهتر است تا در فعالیت‎های بیمه در بازار از روش‎های نوین استفاده شود. زیرا فشار بر روی مشتری به نسبت گذشته کاهش یافته و از خدمات غیر حضوری بیشتری استفاده می‌شود. میزان استقبالی که از سوی بازار بیمه وجود دارد بسیار کاهش یافته و همین عامل ناامیدی را در شرکت‎های بیمهای افزایش داده است. همچنین انگیزه‎ای برای طرح‏‎های جدید وجود ندارد.

راهکارهایی برای صنعت بیمه

باید رضایت را بالا ببریم و برای این کار باید سعی شود تا خدمات به صورت آنلاین و بدون حضور مشتری انجام شود. این کار در وقت و هزینه‎ها صرفه جویی می‎کند. یکی از راه حل‎ها برای افزایش مشتری در بازار بیمه توجه به مهمترین گزینه یعنی کاهش میزان مالیات‎ها و جریمه‎ها می‎باشد. در این صورت حق بیمه کاهش خواهد یافت. اگر میزان مشتری‎ها افزایش یابد میزان خسارت دهی و سرعت در این کار هم بالاتر خواهد رفت.

اگر بتوانیم به صورت میانگین در تمامی زمینه‌های فعالیتی بیمه میزان استفاده از شبکه فروش گسترده را افزایش دهیم دیگر با مشکلاتی از قبیل جذب مشتری و . . . مواجه نخواهیم و به صورت داخلی اقدام به فروش خواهیم کرد. اما متأسفانه هزینه‎های بالای حق بیمه مانع از این کار می‌شود.

نظر شما درباره گریز مشتری ها از بیمه با قوانین موجود چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago