بیمهها همچنان با معضل بدهیها و کاهش توجه روبه رو هستند. آنها تقاضای چارهاندیشی دارند، زیرا با شرایط فعلی نمیتوان انتظار موفقیت داشت.
قوانین بیمهها
قوانین بسیاری برای بیمهها وجود دارد که تمامی این قوانین نمیتوانند منجربه جلب رضایت مشتریها شوند. یکی از مهمترین مشکلات که باید مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد در ارتباط با عوارض پرداختی خواهد بود. این عوارض به جای آنکه بتواند میزان خسارتهای موجود را کاهش دهد همواره بر گریز مشتری مؤثر بوده است. ما باید از قوانینی استفاده کنیم تا بتوان علاوه بر جلب رضایت مشتری به ماندگاری او در سیستم بیمهای کمک کنیم اما متأسفانه عکس این موضوع در حال اتفاق میباشد.
یکی از معضلات مهم در صنعت بیمه عدم مدیریت مشتری بخصوص مشتریان خارجی است. برای آنکه بتوان به رونق این بیمهها کمک کرد نیاز است تا شرایطی را فراهم شود که مشتریهای خارجی بیشتری را به سوی خود جلب نماییم. به همین منظور باید قوانین کمی سهلتر در نظر گرفته شوند تا مشتریها را ترغیب به حضور در ایران و کمک به رونق صنعت بیمه نمود. اما متأسفانه قوانین وضع شده به نوعی است که شرایط اصلی را در نظر نگرفته و به ضرر عمل میکند. برای این کار باید از افراد خبره در زمینه بیمه که در حال کار هستند و از تمامی مشکلات هم باخبر هستند کمک گرفته شود.
در صورت افزایش نیاز بازار یابد تمامی شرکتهای بیمهای در کشور بتوانند فعالیتها و بستههای جدیدی را از خود به معرض نمایش قرار دهند. بهتر است تا در فعالیتهای بیمه در بازار از روشهای نوین استفاده شود. زیرا فشار بر روی مشتری به نسبت گذشته کاهش یافته و از خدمات غیر حضوری بیشتری استفاده میشود. میزان استقبالی که از سوی بازار بیمه وجود دارد بسیار کاهش یافته و همین عامل ناامیدی را در شرکتهای بیمهای افزایش داده است. همچنین انگیزهای برای طرحهای جدید وجود ندارد.
راهکارهایی برای صنعت بیمه
باید رضایت را بالا ببریم و برای این کار باید سعی شود تا خدمات به صورت آنلاین و بدون حضور مشتری انجام شود. این کار در وقت و هزینهها صرفه جویی میکند. یکی از راه حلها برای افزایش مشتری در بازار بیمه توجه به مهمترین گزینه یعنی کاهش میزان مالیاتها و جریمهها میباشد. در این صورت حق بیمه کاهش خواهد یافت. اگر میزان مشتریها افزایش یابد میزان خسارت دهی و سرعت در این کار هم بالاتر خواهد رفت.
اگر بتوانیم به صورت میانگین در تمامی زمینههای فعالیتی بیمه میزان استفاده از شبکه فروش گسترده را افزایش دهیم دیگر با مشکلاتی از قبیل جذب مشتری و . . . مواجه نخواهیم و به صورت داخلی اقدام به فروش خواهیم کرد. اما متأسفانه هزینههای بالای حق بیمه مانع از این کار میشود.
نظر شما درباره گریز مشتری ها از بیمه با قوانین موجود چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.
منبع: