معلمان در زمره‌ی اقشاری هستند که از نظر بیمه‎ای هنوز با مشکلاتی روبه رو هستند بخصوص در مورد بیمه تکمیلی فرهنگیان هنور نتیجه‎ای حاصل نشده است.

داشتن بیمه یکی از بهترین پشتوانه‎هایی است که می‌تواند زندگی را تغییر دهد، اما باید به این موضوع هم توجه داشت که چه نوع بیمه‎ای را انتخاب می‎کنید و چگونه از آن بهره می‎برید. بیمه معمولی که در تمامی افراد دیده می‎شود تقریبا همه‎ی آنهایی که بر سر کار هستند از این بیمه استفاده می‎کنند. اما داشتن بیمه تکمیلی برای همه امکان پذیر نخواهد بود و این که بتوانید بیمه‎ای خوب با کمترین پراختی و بیشترین مزایا را دریافت نمایید تقریبا بسیار مشکل خواهد بود. از همین رو معلمان هم به اعتراض برخواستند تا حق خود را باز پس بگیرند.

در پی اعتراض‌هایی که توسط معلمان دیده شد در نهایت وزیر آموزش و پرورش این تصمیم را گرفت تا بررسی‌هایی را در این رابطه انجام دهد، به همین دلیل قول‎هایی در جهت تغییراتی در زمینه‌ی بیمه تکمیلی فرهنگیان داد که این قول‎ها به تاریخ یکم آبان ماه سال جاری باز می‌گردد. در صورتی که در این تاریخ ترتیب اثری داده شود شاید دیگر با اعتراض‎هایی در زمینه بیمه تکمیلی مواجه نشویم. اما اگر  هیچ کاری دیده نشود قطعا اعتراض‎ها با شدت بیشتری همراه خواهد بود.

معلمان تنها یک شغل و بیمه دارند، بنابراین نمی‎توانند از مزایای حقوقی دیگری برخوردار باشند. شغل معلمی و مزایایی که در آن وجود دارد برای گذران یک زندگی بسیار ناچیز می‎باشد. برخلاف تصور مردم که شغل معلمی را یک شغل آرام و بی دردسر و با حقوق خوب می‎دانند متأسفانه در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد و این شغل با دردسرهای زیادی همراه می‎باشد و شغل طاقت فرسایی است. بخصوص آنکه شما امید یک معلم را از مزایای بیمه‎ای که دارد ناامید کنید که قطعا با شدت بیشتری اعتراض‌ها دیده می‎شود.

قرارداد قبلی مربوط به این بیمه تا پایان ماه مهر تمام می‌شود و بنابراین از ماه آبان باید بیمه‎ای جدید پایه‎گذاری شود، اما از همان نوع بیمه تکمیلی خواهد بود. در حال حاضر چهار شرکت بیمه‎ای به عنوان گزینه‎های مورد بررسی قرار دارند تا بتوان تصمیم‎گیری را در حوزه‎ی آنها در نظر داشت. یکی از این چهار شرکت به عنوان شرکت‎های مورد نظر برای انجام این امور در نظر گرفته خواهند شد. حتی این گزینه هم وجود دارد که هم بیمه تکمیلی فرهنگیان و هم یک بیمه جدید بر روی کار بیایند. هنوز در زمینه بیمه مشکلاتی وجود دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما درباره وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز