داروخانه‎ها در سطح کشور در هر منطقه و محلی وجود دارند و روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می‎شود. اما مشکلات اخیر داروخانه‌ها و بیمه‎ها قابل توجه و تامل می‎باشد.

مطالبات داروخانه‎ها

امروزه در هر شغلی بدهی‎های عقب افتاده و مطالبات مختلف وجود دارد. اما یکی از مهمترین این موارد بدهی‎هایی است که بیمه‎ها به داروخانه‎ها دارند. تعداد زیادی از داروسازان کشور در خصوص این اتفاق گله دارند که چرا دولت از آنها مالیات‎های زیادی می‎گیرد. اما در خصوص دریافت حق آنها کوتاهی می‎کند.

بیمه‎ای که موظف است هزینه‎های پرداخت شده توسط داروخانه را به آنها باز گرداند چرا باید در کار خود اهمال نماید و در نتیجه با وجود گله‎های بسیار حتی یکبار هم تغییر در روند کار خویش ایجاد ننماید.

مشکلات مهم داروخانه ها و بیمه ها

داروخانه‎های کشور به تعداد زیادی در حال تأسیس می‎باشند. در هر محله و هر دیاری تعداد زیادی از آنها مجوز دارند و بخصوص در مناطق مرکزی شهر این تعداد بیشتر هم می‎باشد. اما آیا تمامی این داروخانه‎ها موفقیت در کار خویش را قطعی می‎دانند؟ در ابتدای کار همه چیز خوب و عالی است اما زمانی که بدهی‎های مختلفی به شرکت‎های داروسازی به شما فشار می‎آورد متوجه عمق فاجعه خواهید شد.

نحوه کار داروخانه‎‏ها

داروسازان برای تکمیل داروهای داروخانه‎ خود نیاز دارند تا برخی از داروها را خریداری نمایند و برخی دیگر از این داروها را نیز در داخل کشور تأمین کند. بیمه‎ها هزینه برخی از این داروها را تقبل می‎کنند. سود به دست آمده از داروهای داخلی و خارجی معمولا با یکدیگر متفاوت می‎باشد.

در حدود چهل درصد از سهم دارو در همان لحظه پرداخت می‎شود اما در حدود شصت درصد از آن به زمان دو ماهه ای موکول می شود که در حقیقت این زمان در اکثر موارد تنها یک زمان تعیین شده است و هیچگاه در این تاریخ پرداخت پولی وجود نخواهد داشت.

مشکلات مهم داروخانه ها و بیمه ها

داروخانه‎ها نیاز دارند تا داروهای خود را از شرک‎های داروسازی تأمین نمایند و بابت این تأمین باید پولی را پرداخت کنند. در صورتی که پولی در اختیار آنها نباشد، باید از بانک‌ها وام بگیرند و سود این وام‎ها را به صورت ماهانه پرداخت نمایند. از طرفی بیمه‎ها زمانی که بیمه کردن و پرداخت حق بیمه یکی از کارکنان به تعویق بیوفتد خود را ملزم به پیگیری می‎دانند و حتی کار را به شکایت می‎رسانند. اما وظیفه خود را در پرداخت پول داروها به خوبی ایفا نخواهند کرد.

مشکلات مهم داروخانه ها و بیمه ها

لزوم پیگیری دولت

داروسازان و داروخانه‎ها کشور با مشکل روبه رو هستند و دولت باید فکری به حال آنها کند. ارائه تسهیلات به بیمه‌ها یا به داروخانه ها از جمله کارهایی است که باید در تحول سلامت کنونی انجام شود تا داروخانه‎ها بتوانند بدون خدمت به مردم را بدون هیچ مشکلی انجام دهند و در این کار سستی رخ ندهد. اگر وضع به همین صورت ادامه داشته باشد اغلب داروخانه‎ها در کشور به سوی ورشکستگی رفته و بسیاری از آنها تعطیل خواهند شد. سالها تلاش داروسازان نیز با هیچ نتیجه‎ای همراه نخواهد بود و تنها افسوس باقی می‌ماند.

نظر شما درباره مشکلات مهم داروخانه ها و بیمه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ایسنا