بیمه

مشکلات بیمه‎ای ناشی از اطلاعات نادرست است!

در صنعت بیمه و در هر صنعت دیگری، با مسائلی رو به رو می‌شویم که باب میل ما نیست و با رویه‎ای که تا پیش از آن همیشه در دست داشته‎ایم، تفاوت بسیاری دارد. به همین دلیل مشکلات بیمه‎ای روز به روز افزایش پیدا می‎کند و نمی‎تواند رو به پیشرفت حرکت کند. عموما از یک سری مسائل پیش پا افتاده برای حل مشکلات بهره گرفته می‌شود که متناسب با نیاز جامعه نیست و به همین ترتیب نمی‎توان آنچه که باید را از بین برد و مشکلات را با راه حل مناسبی کنترل نمود.

مشکلات بیمه‎ای، معضل شرکت‎ها

در صنعت بیمه مسائل بیش از آنچه با دید امروز و به سادگی نگاه کنیم، پیچیده‌تر بوده و نیاز است با دیدی وسیع‎تر و با دانش موشکافی، مشکلات بیمه‎ای یک به یک پیدا و حل گردند. اگر بخواهیم بر اساس آنچه مردم می‌گویند و آنچه به عنوان نیاز می‌بینیم که بسیار هم سطحی می‌باشند عمل کنیم به جایی نخواهیم رسید. در نتیجه مشکلات بر روی هم تلنبار می‎شوند و تنها کار این است که به تعهدات عمل شود و چیزی غیر از آن در نظر گرفته نشود.

اما در همه جای دنیا چنین روندی برای کارهای مربوط به بیمه و همچنین مشکلات بیمه‎ای انجام نمی‎شود. بلکه با استفاده از طرح‌های خلاقانه و نوآوری می‎توان از سادگی و یک روند خارج و به یک جریان پرتلاطم رسید. این جریان می‎تواند موجب جوش و خروشی از نظر تصوری که مردم امروزه در خصوص بیمه دارند شود و در نهایت می‎تواند موجب جلب نظر آنها هم گردد.

لزوم شناخت مشکلات بیمه‎ای

اما اگر مشکلات بیمه‎ای عمده‎ای که امروزه با آن دست و پنجه نرم می‎کنیم را نشناسیم و برای بهبود آن طرح‎هایی جامع و نوین را طراحی نکینم هچ وقت به جایی نخواهیم رسید.

همه شرکت‎های بیمه از متنوع بودن و بالاتر بودن سایر مشکلات بیمه‎ای در کل دنیا خبر می‎دهند و در این خصوص سخن می‎گویند. اما آنها یک بار هم تحقیق نکرده‎اند که چرا این شرکت‎ها تا این حد موفق بوده‎اند و امروزه به یکی از بهترین‎ها مبدل گشته‎اند.

عدم وجود استراتژی، آفت صنعت بیمه

علت اصلی آن است که هر شرکتی برای خود یک سیاست و استراتژی خاصی را دنبال می‎کند و به شرکت دیگری نگاه نمی‎کند و از اصول آن تقلید نمی‎کند. هر یک از شرکت‎های بیمه برای خود در کوتاه مدت و درازمدت برنامه‎های سودآور خاصی دارند که موجب شده تا این حد فرهنگ بیمه در کشورهای دیگر بالا و مشکلات بیمه‎ای پایین باشد. آنها توانسته‎اند از راه‎های گوناگون مزایای مخفی که بیمه‎ها دارند را برای مردم به صورت شفاف نشان دهند.

مشکل اساسی بیمه در ایران

در ایران یکی از مشکلات بیمه‎ای این است که عموما در همه شرکت‎های بیمه، رشته‎های بیمه‎ای به یک صورت می‎باشند و تفاوت فاحشی ندارند. همچنین از نظر تعریفی هم همه به یک تعریف اشاره می‎کنند، فرقی ندارد که این بیمه، بیمه عمر باشد یا بیمه درمان. برای هیچ یک سیاست و استراتژی خاصی وجود ندارد و همه به یک کار یعنی جذب مشتری فکر می‎کنند. در حالی که برای جذب مشتری نیاز است تا برنامه‎هایی چیده شود و تعاریفی جدید و نو بغیر از تعاریف دیگر ارائه کنیم.

مادامی که همیشه یک روند برای مشکلات بیمه‎ای وجود داشته باشد و تفکری در خصوص هر کاری وجود نداشته باشد و همچنین بدون درنظر همه جوانب کار، تصمیم خاصی گرفته شود و سایر اعضا هم آن را قبول داشته باشند، وضعیت بیمه و همچنین مشکلات بیمه‎ای در ایران حل نخواهد شد.
شرکت‎های بیمه‎ای باید این توان را داشته باشند که بدون استفاده از اطلاعات موجود و آنچه مردم در خصوص بیمه و شرکت‎های بیمه‎ای در ذهن دارند طرحی را پایه ریزی کند. یکی از آفت‎هایی که این روزها برای جلب مشتری در شرکت‎های بیمه رخ داده ارزان کردن نرخ بیمه‎ها می‎باشد که می‎تواند ضرر زیادی را به این صنعت وارد کند.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago