رانندگان کار بسیار سختی را برعهده دارند، زیرا زندگی آنها برنامه ریزی درستی همانند دیگر مشاغل ندارد، بنابراین تا حد امکان باید از مزایای مشاغل سخت بهره ببرند.

مشاغل سخت در حقیقت در زمره‎ی مشاغل فرسایشی قرار دارد که شخص باید در زمان کوتاه‎تری بازنشسته شود و تمامی حقوق و مزایای آن نیز به نحو خوبی به وی پرداخت گردد. متأسفانه در این سیستم چنین قوانینی تنها نوشته می‎شوند و در عمل چیزی دیده نمی‎شود. به همین دلیل باید رانندگان به صورت رسمی از حقوق خود دفاع کنند و شرایط مناسبی برای ادامه فعالیت آنها در نظر گرفته شده و بخصوص موضوع مربوط به مشاغل سخت برای آنها پیگیری شود تا حقشان از بین نرود.

مزایای مشاغل سخت برای کامیون داران

یکی از راه حل‎های پیشنهادی استفاده از صندوق‎های رفاه رانندگان خواهد بود که می‎توانند از نظر رفاهی شرایط بهتری را نسبت به وضعیت کنونی برای آنها رقم بزند. البته از زمانی که حرفی زده می‎شود تا زمان عمل باید منتظر ماند تا نتیجه کار مشخص گردد. این موضوع از سوی رئیس کمیته مسائل و مشکلات مربوط به کامیون داران در کل کشور در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و از نمایندگان درخواست شد تا نظر خود را در این رابطه اعلام نمایند و تصمیمی منطقی و درستی را اتخاذ کنند.

کامیون داران در سرتاسر ایران به این موضوع فکر می‎کنند که تا چه زمانی باید در انتظار باشند تا تغییری در وضعیت کاری آنها حاصل شود، تغییری که متأسفانه هیچ گاه عملی نخواهد شد. بررسی‌ها انجام می‎شود اما برای آن نیازمند بودجه‎ای کلان هستیم که متأسفانه وجود ندارد. در هر صورت از سوی مجلس این موضوع مورد پیگیری بسیار زیادی قرار دارد و تا زمانی که حق اصلی رانندگان کامیون مشخص نشود و مشاغل سخت برای آنها در نظر گرفته نشده باشد این تلاش‎ها ادامه خواهد داشت.

مزایای مشاغل سخت برای کامیون داران

 

اولین گام در خصوص رانندگان اصلاح نمودن مسئله مربوط به تغییرات بودجه‎ای خواهد بود. مشکل مربوط به بیمه هم در اولویت بعدی قرار دارد. یکی از موضوعات اجباری بیمه شدن تمامی کامیون داران می‎باشد بدون آنکه ذره‎ای تبعیض برای آنها قائل شوند. علاوه بر آن افزایش یافتن قیمت لاستیک هم بر مشکلات این رده شغلی افزوده است. آنها درآمد خود را باید صرف خرید لاستیک‎های کامیون کنند در صورتی که این خرید را انجام ندهند با جان خود بازی خواهند کرد. زیرا علاوه بر حضور خودشان در مشاین، مسئولیت بارهایی با ارزش مالی بالا هم وجود دارد که باید تاوان آنها را در تصادفات ناشی از خطای انسانی پس بدهند.

نظر شما درباره مزایای مشاغل سخت برای کامیون داران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز