یکی از خبرهایی که شاید بسیار عجیب باشد و تعجب عده‎ی زیادی را به دنبال داشته در خصوص مددجویان کمیته امداد خواهد بود که می‎توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

بیمه سلامت بیمه‎ای است که معمولا برای عده‎ای خاص از افراد که توانایی پرداخت بیمه سنگین را ندارند، همچنین تاکنون از بیمه‎ای هم استفاده نکرده‎اند نیز قابل بهره بردن خواهد بود . بیمه سلامت نوعی بیمه اجتماعی است که تنها اقشار خاصی می‎توانند از آن استفاده کنند، اما اینکه این بار برای مددجویان کمیته امداد نیز مورد تأکید قرار گرفته به نوعی می‎تواند بسیار خاص باشد و باید در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه شود.

مددجویان هم بیمه سلامت می شوند!

بیمه سلامت در مقایسه با بیمه کمیته امداد می‎تواند طیف وسیعی را شامل شود. مثلا ما می‎توانیم به این موضوع توجه نماییم که این شرایط می‎تواند تنها برای یک فرد در کمیته امداد راحت‎تر شود. زیرا تاکنون چنین افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار داشته‎اند از یک سری قوانین به خصوص باید استفاده می‎کردند. پزشکانی که برای آنها تعیین شده و همچنین بیمارستان‎های دولتی که مملوء از جمعیت هستند و پروسه رسیدگی به بیماران می‎تواند بسیار سخت باشد و مشکلات آنها به خوبی حل نشود. بنابراین بیمه سلامت که بیمه جامع‎تری است کمک کننده خواهد بود.

در این خصوص در استان کرمان بررسی‎هایی انجام شد و در این بررسی‎ها نیز به این موضوع پرداخته شد که در واقع افراد مددجو تحت پوشش می‎توانند از همان بیمه خود استفاده کنند، اما برخی محدودیت‎ها بیشتر است و این افراد می‎توانند از جایگزین بیمه‎ای یعنی بیمه سلامت بهره لازم را برده و هیچ حق بیمه‎ای را بابت این تغییر پرداخت نکنند. این برنامه به صورت روتین در سال آینده نیز برقرار خواهد بود.

مددجویان هم بیمه سلامت می شوند!

این  طرح در رابطه با همپوشانی‎های بیمه‎ای بوده که برای افراد مددجوی تحت پوشش مورد بررسی قرار گرفته است. این همپوشانی‎ها در تعداد بالا در حدود چند هزار نفر تنها برای یک استان گزارش شده که جمع نمودن آن کار دشواری است. بنابراین حفظ نمودن بیمه پایه در اولویت قرار دارد. علاوه بر آنها افرادی هم هستند که در بهزیستی تحت پوشش قرار دارند و به دلیل نوع معلولیت‎هایی که دارند هزینه‎های درمانی بسیاری برای آنها در نظر گرفته شده که با رعایت عدالت می‎توان این هزینه‎ها را کاهش داد.

منبع:

تی نیوز