فروش بیمه یکی از سختترین کارهای دنیا است. زیرا افراد را باید با اهمیتی که به صورت عینی قابل مشاهده نیست آشنا کنید. همیشه این مشکل برای کارهایی که احساسی هستند وجود دارد و بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست.
در ماه رمضان اغلب افراد به فکر کارهای خداپسندانه هستند. کارهایی که هم ثواب دنیوی و هم اخروی داشته باشد. پس میتوانیم از طریق آگهیهای بازرگانی به آن دسته از کارفرمایانی که روزه میگیرند اما از وضعیت مالی و درمانی کارگران خود بیخبر هستند، تلنگر بزنیم. بیمه شدن کارگران میتواند نمونه خوبی از کارهای ثواب و همچنین فروش بیمه به مردم باشد. به چنین ترتیبی کارگری که در نان شب خود محتاج است میتواند هزینههای درمانی فرزندان خود را به کمترین قیمت برساند.
شرکتهای بیمه میتوانند از نمایندگان خود این درخواست داشته باشند که آنها برای بیمه شدگان خود جشن افطاری را تدارک ببیند و از خانوادهها دعوت بعمل آورند. این حرکت میتواند تأثیر مثبتی بر پایداری بیمه شدگان شود. وقتی چنین حرکتی صورت گیرد و به مردم اطمینان داده شود که بیمه هم عضوی از خانواده بزرگ آنها میباشد و همه بیمه شدگان در این خانواده بزرگ سهمی دارند، تبلیغات درونی هم صورت میگیرد و بی هزینه تعداد فروش بیمه بالا میرود. از طرفی دیگر دادن مهمانی افطار یک اجر اخروی هم در میان دارد که بسیار ارزشمند است.
اگر بتوانیم این مشکل را از لحاظ دیگری در نظر بگیریم به نفع شرکتهای بیمه هم میباشد. زیرا در ماه رمضان به دلیل کاهش فروش بیمه و کاهش مراجعات بیمه شدگان روزه دار، وقت بسیار زیادی وجود دارد تا برای یک ماه یک استراحت فیزیکی انجام دهید. اما نباید استراحت ذهنی را بر آن مقدم بدانید. شما باید در این ماه برای ماههای آتی برنامه ریزیهای مستمری داشته باشید و هر آنچه که میدانید در برنامهریزیهای خود استفاده کنید تا بتوانید میزان فروش بیمه را در ماههای بعد نه در این ماه افزایش دهید.
اگر نیاز دارید که برای تمدید بیمه بیمه شدگان را حضوری ببینید برای مراجعه حضوری نباید به آنها فشار بیاورید. بهتر است که زمان مراجعه و ساعت آن را برعهده خود آنها قرار دهید. نباید و به دلیل روزه داری و گرسنگی با او بد صحبت کنید. این کار میتواند بر روی ادامه روند کار شما تأثیر نامطلوبی داشته باشد و مسلما به نفع شما نخواهد بود.
اغلب بیمه شدگان در ماه رمضان ممکن است که در صبح مراجعه کنند. پس بهتر است شلوغی را تحمل کنید و کار هر یک را به سرعت انجام دهید. ماه رمضان فرصت بسیار مهمی است تا بتوانید توانایی کاری خود را به خوبی نشان دهید. بیمه شده در ذهن خود چنین تصوری دارد که وقتی شما در ماه رمضان چنین رفتار خوبی را دارید، پس قطعا در ماههای دیگر هم به همین روش عمل خواهید کرد و این موضوع موجب ترغیب مشتریها میشود.
موضوع مهم دیگر این است که مسئولان فروش بیمه خود نیز روزهدار هستند و باید روزه داران را درک کنند. پس بهتر است که صحبتهای خود را در زمینه فروش بیمه کوتاه کنند و در جلسات به خوبی و با تمام قدرت ظاهر شوند تا مشکلی در کار آنها رخ ندهد. بدین ترتیب نه خودشان خسته میشوند و نه طرف مقابل که در حال گوش دادن به صحبتها میباشد.