فروش بیمه یکی از سخت‎ترین کارهای دنیا است. زیرا افراد را باید با اهمیتی که به صورت عینی قابل مشاهده نیست آشنا کنید. همیشه این مشکل برای کارهایی که احساسی هستند وجود دارد و بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست.

در ماه رمضان اغلب افراد به فکر کارهای خداپسندانه هستند. کارهایی که هم ثواب دنیوی و هم اخروی داشته باشد. پس می‎توانیم از طریق آگهی‎های بازرگانی به آن دسته از کارفرمایانی که روزه می‎گیرند اما از وضعیت مالی و درمانی کارگران خود بیخبر هستند، تلنگر بزنیم. بیمه شدن کارگران می‎تواند نمونه خوبی از کارهای ثواب و همچنین فروش بیمه به مردم باشد. به چنین ترتیبی کارگری که در نان شب خود محتاج است می‎تواند هزینه‎های درمانی فرزندان خود را به کمترین قیمت برساند.

شرکت‎های بیمه می‎توانند از نمایندگان خود این درخواست داشته باشند که آنها برای بیمه شدگان خود جشن افطاری را تدارک ببیند و از خانواده‎ها دعوت بعمل آورند. این حرکت می‎تواند تأثیر مثبتی بر پایداری بیمه شدگان شود. وقتی چنین حرکتی صورت گیرد و به مردم اطمینان داده شود که بیمه هم عضوی از خانواده بزرگ آنها می‎باشد و همه بیمه شدگان در این خانواده بزرگ سهمی دارند، تبلیغات درونی هم صورت می‎گیرد و بی هزینه تعداد فروش بیمه بالا می‎رود. از طرفی دیگر دادن مهمانی افطار یک اجر اخروی هم در میان دارد که بسیار ارزشمند است.

فروش بیمه

اگر بتوانیم این مشکل را از لحاظ دیگری در نظر بگیریم به نفع شرکت‎های بیمه هم می‎باشد. زیرا در ماه رمضان به دلیل کاهش فروش بیمه و کاهش مراجعات بیمه شدگان روزه دار، وقت بسیار زیادی وجود دارد تا برای یک ماه یک استراحت فیزیکی انجام دهید. اما نباید استراحت ذهنی را بر آن مقدم بدانید. شما باید در این ماه برای ماه‎های آتی برنامه ریزی‎های مستمری داشته باشید و هر آنچه که می‎دانید در برنامه‎ریزی‎های خود استفاده کنید تا بتوانید میزان فروش بیمه را در ماه‎های بعد نه در این ماه افزایش دهید.

اگر نیاز دارید که برای تمدید بیمه بیمه شدگان را حضوری ببینید برای مراجعه حضوری نباید به آنها فشار بیاورید. بهتر است که زمان مراجعه و ساعت آن را برعهده خود آنها قرار دهید. نباید و به دلیل روزه داری و گرسنگی با او بد صحبت کنید. این کار می‎تواند بر روی ادامه روند کار شما تأثیر نامطلوبی داشته باشد و مسلما به نفع شما نخواهد بود.

اغلب بیمه شدگان در ماه رمضان ممکن است که در صبح مراجعه کنند. پس بهتر است شلوغی را تحمل کنید و کار هر یک را به سرعت انجام دهید. ماه رمضان فرصت بسیار مهمی است تا بتوانید توانایی کاری خود را به خوبی نشان دهید. بیمه شده در ذهن خود چنین تصوری دارد که وقتی شما در ماه رمضان چنین رفتار خوبی را دارید، پس قطعا در ماه‌های دیگر هم به همین روش عمل خواهید کرد و این موضوع موجب ترغیب مشتری‎ها می‎شود.

موضوع مهم دیگر این است که مسئولان فروش بیمه خود نیز روزه‎دار هستند و باید روزه داران را درک کنند. پس بهتر است که صحبت‎های خود را در زمینه فروش بیمه کوتاه کنند و در جلسات به خوبی و با تمام قدرت ظاهر شوند تا مشکلی در کار آنها رخ ندهد. بدین ترتیب نه خودشان خسته می‎شوند و نه طرف مقابل که در حال گوش دادن به صحبت‎ها می‎باشد.