Categories: بیمه حوادث

غرامت کشاورزان ناشی از خسارت سیل

در جریان سیل نیز می‏‎توان به پرداخت غرامت توجه نمود که باید پس از آزادسازی سدها و خسارات به زمین‏‏‎های کشاورزان باید این پرداخت صورت گیرد.

به دلیل سیل‎هایی که اتفاق افتاده خسارت‎های جبران ناپذیری به تمامی زمین‎های کشاورزی مناطق تحت پوشش نیز وارد شده است. برای جبران این خسارت‎ها دولت باید بتواند تمامی هزینه‎های موجود را نیز پرداخت نماید. پرداخت نمودن خسارت‎ها بر اساس زمانی که تعیین شده به پانزده فروردین نیز اشاره دارد. بنابراین از فردا این خسارت‎ها به تمامی کشاورزان خسارت دیده نیز پرداخت خواهد شد.

کشاورزان در واقع تمام برنامه ریزی‎های خود را نیز پس از پایان یافتن فصل سرما انجام می‎دهند تا بتوانند ابتدا زمین‎های کشاورزی خود را آماده کنند و در نهایت این زمین‎ها را برای کشت دوباره نیز زیرسازی نمایند. البته برخی از آنها شخم‎های اولیه را انجام داده‎اند. اما متأسفانه  با وجود سیل‎های اخیر به ناچار باید تمامی سدها باز می‎شدند تا از شکسته شدن آنها نیز جلوگیری شود.

شایان ذکر است این خسارات تنها به زمین‎های کشاورزی وارد نشده است. در واقع می‎توان گفت که تمامی این خسارت‎ها به مزارع مربوط به پرورش ماهی و به واحدهایی که پرورش دام را نیز انجام می‎دهند به صورت گسترده وارد شده. برای دادن این غرامت‏‎ها در مرحله نخست باید بررسی‎هایی توسط کارشناسان بیمه انجام شود. به همین دلیل این تیم‎های کشاورزی از همین ابتدا تلاش های خود را انجام می‎دهند تا در نهایت بتوانند خسارات تخمین زده شده را نیز در سریع‎ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.

مسئولان دولتی نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته‎اند تا علاوه بر همدردی با حادثه دیدگان بتوانند خسارات وارد شده به آنان را پرداخت نمایند تا در نهایت نگرانی‎های به وجود آمده در این خصوص نیز برطرف شود. بیمه کشاورزان در واقع نه تنها در تمامی مشکلات طبیعی مانند سیل، بلکه در صورت بروز خشکسالی، آسیب به دام‎ها در اثر سرما و شیوع بیماری‎های متنوع در آنها نیز می‎تواند خسارت وارده را جبران نماید. به همین دلیل می‎توان بیمه کشاورزی را یکی از لازم‎ترین بیمه‎هایی دانست که متأسفانه تاکنون به اهمیت وجود آن کمتر توجه شده است.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago