یکی از اقدامات بسیار مهمی که در ارتباط با خسارت‎ها وجود دارد اقداماتی است که در حقیقت مرتبط با تعیین خسارت از روی بازدید اولیه خودرو می‎باشد.

سلفی گرفتن با خودرو خسارت دیده در نمایندگی تهران

اهمیت میزان خسارت

معمولا یکی از راه‎هایی که ضررهای بسیاری را به نمایندگی‌های بیمه وارد می‌آورد در رابطه با خودروهای خسارت دیده خواهد بود. معمولا بازدید اولیه پس از برخورد و خسارت به آنها و تعیین میزان هزینه‎ها و رسمی بودن این گزارش‎ها از اهمیت ویژه‎ای برخوردار می‎باشد. این در حالی است که در اغلب نمایندگی‎های بیمه این نکته رعایت نمی‎شود و در اکثر موارد راهی برای ایجاد ضررها خواهد بود.

سلفی گرفتن با خودرو خسارت دیده در نمایندگی تهران

اقدام عجیب نمایندگی رد خصوص تعیین خسارت

یکی از خبرهای جدید و مهم، در ارتباط با عکس سلفی و درخواستی است که یک شعبه در تهران از شبکه فروش خود درخواست نموده است. در حقیقت برای آنکه بتواند از هر نوع خسارت احتمالی و تقلبی جلوگیری شود نیاز است تا فرد بازدید کننده در ابتدا عکس‎های سلفی را از چهار جهت خودرو تهیه نماید. این عکس‎ها بسیار مهم هستند که حتما با شماره نیروی انتظامی باشد. پس از آن وجود عکسی از شماره شاسی خودرو برای جلوگیری از سرقتی بودن خودرو نیز با ارزش خواهد بود.

سلفی گرفتن با خودرو خسارت دیده در نمایندگی تهران

این موضوع در طی یک نامه به صورت ابلاغ ارسال گردید. البته در این میان برخی نمایندگی که این نامه برای آنها ارسال گردیده بود مخالفتی را نشان دادند. مخالفت آنها در جهت غیرمتعارف بودن این اقدام می‎باشد.

تاکنون در هیچ نمایندگی بیمه چنین درخواستی در نظر گرفته نشده و از نظر آنها این خلاف قانون می‎باشد. جالب این است که چنین اقدامی در یکی از مهمترین بیمه‎های تهران رخ داده است. بیمه‎ای که از نظر توانایی جذب مشتری در رتبه‎های بالاتری جای دارد.

نقص سیستم  تایین خسارت بیمه

متأسفانه سیستمی که برای بیمه کشور ما وجود دارد از جمله سیستم‎هایی است که می‎تواند با مشکلات زیادی همراه شود. در حقیقت یکی از مهمترین دلایل این مشکلات به عدم وجود سیستمی یکپارچه بستگی دارد.

در این زمینه می‎توان به دسترسی‎های اینترنتی و وب سایتی اشاره نمود. سامانه‎هایی که باید به صورت سرتاسری برقرار شود و پس از ثبت هر خسارت، صحیح بودن آن مورد تأیید قرار گیرد. وجود شبکه‎هایی که  از نظر آی تی بتوانند پوشش‎های لازم را با خود به همراه داشته باشد یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در بیمه‎های مختلف به آن رسیدگی شود.

لزوم تجدید نظر

اما در بیمه ایران تنها جذب کردن مشتری‎ها مدنظر قرار دارد و سایر موارد از اهمیت چندانی برخوردار نیست. حتی وجود برنامه‎های بیمه هم می‎تواند تا اندازه زیادی از این قبیل مشکلات مربوط به خسارت ها پیشگیری نماید. اما ثبت عکس‎هایی سلفی و با توجه به بازدیدهای زیاد کاری است که می‎تواند دور از واقعیت باشد. چه کسی مسئول تعیین واقعی بودن یا نبودن خواهد بود؟ چه کسی می تواند از روی عکس‎ها میزان خسارت را به اثبات برسد؟ چنین مستنداتی شرایط قانونی را نداشته و باید تغییراتی در آن داده شود.

منبع:

ریسک نیوز