بیمه

داروهای جانبازان شیمیایی در اختیارشان قرار می‎گیرد!

برخی از جانبازان برای تأمین کردن داروهای خود مشکلاتی داشته‎اند که در حقیقت می‎توان رفع این معضلات را یکی از بهترین گزینه‎ها برای این قشر دانست.

تعداد افرادی که به عنوان جانباز شیمیایی وجود دارند عدد بالایی است و در نتیجه این افراد حق زندگی کردن و استفاده از شرایط بیمه‎ای را دارند. جانباران معمولا شرایط زندگی بسیار سختی را تجربه می‎کنند. یکی از مهمترین مشکلات در زندگی آنها معضل بزرگ برای تأمین کردن داروهای بسیار گران قیمتشان می‎باشد. که هم پیدا کردن آنها مشکل است و هم آنکه علاوه بر آن می‎توان به افزایش قیمت مربوط به آن نیز اشاره نمود. بنابراین باید مسئولان بیمه‎ای و وزارت بهداشت و دولت در این رابطه کارهای مهم خود را انجام دهند.

هر فردی در این راستا وظیفه‎‌ای دارد. این افراد بدون آنکه جنگ کردن وظیفه‎ی آنها باشد از جان خود دست برداشتند و در نتیجه در عملیات‎های گوناگونی شرکت نمودند و در این شرایط قرار گرفتند. آنها شهید نشدند اما به دلیل زجری که برای سالهای سال متحمل گشتند شرایط برای آنها روز به روز بدتر شده و زندگی را برای آنها بسیار سخت کرده است. برخی از مواقع به دلیل دردهای فیزیکی و پیامدهای آن زندگی کردن برای آنها سخت می‎شود.

اما داروهای مناسبی برای جانبازان شیمیایی وجود دارد که تنها باید یک همت دسته‎جمعی از سوی ارگان‎های زیربط انجام شود تا بتوان درمان آنها را آغاز نموده و به صورت مداوم به آن پرداخت. حتی یک روز دوری از داروهای مربوطه می‎تواند درد ایشان را بیشتر کند و در برخی از شرایط به درمان هم نیز پاسخی داده نشود.

جانبازان شیمیایی این حق را دارند که از کلیه خدمات مربوط به تخصصی و عمومی پزشکی بهره لازم را ببرند. متأسفانه در کشور ما در چند ماه گذشته این خدمات به نحو مطلوبی در شأن یک جانباز ارائه نمی‎شود و جانبازان شیمیایی برای گرفتن دارو با معضلاتی مواجه هستند. البته آنها هیچ چشم داشتی ندارند اما باید بدانیم که ارائه خدمت مطلوب وظیفه‎ی ماست. آنها هم بیمه پایه دارند و هم می‎تواند از بیمه تکمیلی بهره ببرند و خوشبختانه شرایط بد مربوط به بیمه تکمیلی در آنها به سمت خوبی در حال پیشرفت است. علاوه بر دارو، داشتن اکسیژن و دستگاهی که این اکسیژن را بسازد در اولویت قرار دارد.

نظر شما درباره تأمین داروهای جانبازان شیمیایی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago