برخی از جانبازان برای تأمین کردن داروهای خود مشکلاتی داشته‎اند که در حقیقت می‎توان رفع این معضلات را یکی از بهترین گزینه‎ها برای این قشر دانست.

تعداد افرادی که به عنوان جانباز شیمیایی وجود دارند عدد بالایی است و در نتیجه این افراد حق زندگی کردن و استفاده از شرایط بیمه‎ای را دارند. جانباران معمولا شرایط زندگی بسیار سختی را تجربه می‎کنند. یکی از مهمترین مشکلات در زندگی آنها معضل بزرگ برای تأمین کردن داروهای بسیار گران قیمتشان می‎باشد. که هم پیدا کردن آنها مشکل است و هم آنکه علاوه بر آن می‎توان به افزایش قیمت مربوط به آن نیز اشاره نمود. بنابراین باید مسئولان بیمه‎ای و وزارت بهداشت و دولت در این رابطه کارهای مهم خود را انجام دهند.

داروهای جانبازان شیمیایی در اختیارشان قرار می گیرد!

هر فردی در این راستا وظیفه‎‌ای دارد. این افراد بدون آنکه جنگ کردن وظیفه‎ی آنها باشد از جان خود دست برداشتند و در نتیجه در عملیات‎های گوناگونی شرکت نمودند و در این شرایط قرار گرفتند. آنها شهید نشدند اما به دلیل زجری که برای سالهای سال متحمل گشتند شرایط برای آنها روز به روز بدتر شده و زندگی را برای آنها بسیار سخت کرده است. برخی از مواقع به دلیل دردهای فیزیکی و پیامدهای آن زندگی کردن برای آنها سخت می‎شود.

اما داروهای مناسبی برای جانبازان شیمیایی وجود دارد که تنها باید یک همت دسته‎جمعی از سوی ارگان‎های زیربط انجام شود تا بتوان درمان آنها را آغاز نموده و به صورت مداوم به آن پرداخت. حتی یک روز دوری از داروهای مربوطه می‎تواند درد ایشان را بیشتر کند و در برخی از شرایط به درمان هم نیز پاسخی داده نشود.

داروهای جانبازان شیمیایی در اختیارشان قرار می گیرد!

جانبازان شیمیایی این حق را دارند که از کلیه خدمات مربوط به تخصصی و عمومی پزشکی بهره لازم را ببرند. متأسفانه در کشور ما در چند ماه گذشته این خدمات به نحو مطلوبی در شأن یک جانباز ارائه نمی‎شود و جانبازان شیمیایی برای گرفتن دارو با معضلاتی مواجه هستند. البته آنها هیچ چشم داشتی ندارند اما باید بدانیم که ارائه خدمت مطلوب وظیفه‎ی ماست. آنها هم بیمه پایه دارند و هم می‎تواند از بیمه تکمیلی بهره ببرند و خوشبختانه شرایط بد مربوط به بیمه تکمیلی در آنها به سمت خوبی در حال پیشرفت است. علاوه بر دارو، داشتن اکسیژن و دستگاهی که این اکسیژن را بسازد در اولویت قرار دارد.

نظر شما درباره تأمین داروهای جانبازان شیمیایی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز