بیمه درمان گروهی

تحت پوشش قرار دادن افراد دارای اعتیاد

بیمه سلامت همواره برای ترک اعتیاد در معتادان کوشا بوده و در این زمینه برای کاهش هزینه‎های درمان، خدماتی را برای پوشش بیمه‎ای آنها ارائه می‎دهد.

افراد معتاد در جامعه بسیار زیاد هستند و معمولا این چنین افرادی نیاز دارند تا هرچه سریع‎تر مورد درمان قرار بگیرند تا بتوانند با زندگی قبلی خود باز گردند شاید بازگشت کار آسانی نباشد اما غیرممکن هم نیست و تنها با حمایت‎های مؤثر می‎توان این روند را اجرایی کرد. فردی که به عنوان مدیر کل در جهت مدیریت نمودن خدمات تخصصی در بیمه سلامت فعالیت می‎کند در رابطه با تحت پوشش بودن یک سری خدمات برای افراد معتاد خبر می‎دهد.

افراد معتاد افرادی هستند که توسط یک بار استفاده از مواد اعتیاد آور ، بدن آنها نسبت به این مواد اعتیاد شدیدی پیدا نموده و در حقیقت می‎توان گفت که راهی برای ترک ندارند و اجبارا باید از این مواد نیز بهره ببرند. بیمه سلامت برای آنکه بتواند از تعداد آنها بکاهد قصد دارد تا هرچه سریع‎تر تغییری را در این زمینه اعمال نماید. برای این کار افراد مبتلا می‎توانند  از مواد درمان کننده همانند متادون، نالتروکسان و انواع موادی که به عنوان سم زدا شهرت دارند وتحت پوشش بیمه قرار هستند استفاده کننده و هزینه خود را برای درمان بسیار کاهش دهند.

بیمه‎هایی که مشمول دریافت خدمات درمانی هستند از نوع تأمین اجتماعی، کمیته امداد، همچنین بیمه نیروهای مسلح بوده و هزینه‎های درمان توسط این بیمه‎ها دریافت خواهد شد. تنها افرادی که اعتیاد دارند و اسم آنها در لیست قرار دارد می‎توانند به عنوان افراد انجام دهنده این طرح به شمار روند و از خدمات بیمه کمک بگیرند. هر سال از سوی دولت هزینه‎های درمانی برای این افراد در نظر گرفته می‏‌شود که باید به آنها پرداخت شود. از این سهم تنها سی درصد باید از سوی بیمار پرداخت شود که در خصوص درمان‎های موجود این رقم بسیار پایین است.

دستورالعمل‎هایی که در خصوص اعتیاد افراد در نظر گرفته می‎شود باید همه ساله تغییراتی داشته باشد تا بتوان در نهایت آنچه که به نفع آنها است را انجام داد. افرادی که در حال حاضر اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست در زمره‎ی افرادی قرار دارند که هویت آنها گم شده و به نوعی باید از ارگان‎های مسئول در این خصوص اطلاعاتی به دست آورده شود. از جمله این ارگان‎ها می‎توان به ثبت احوال اشاره داشت.

نظر شما درباره تحت پوشش قرار دادن افراد دارای اعتیاد چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

 

منبع:

تی نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago