بیمه

بیمه تکمیلی در افراد ایثارگر

در حال حاضر وضعیت مربوط به بیمه تکمیلی افراد ایثارگر در شرایط مطلوبی قرار ندارد و از این رو باید تلاش‎هایی برای تغییر در این مسیر صورت پذیرد.

نمایندگان مجلس در طی بررسی‎های خود به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر وضعیت مربوط به ایثارگران در شرایط مناسبی قرار ندارد و تمام آنها نیازمند استفاده از خدمات بیمه‎ای هستند، زیرا پس از سالها در حال حاضر در شرایط مناسبی زندگی نمی‎کنند و از نظر سلامتی هم شاخص بالایی ندارند، پس به اجبار باید از بیمه تکمیلی کمک بگیرند در غیر این صورت هزینه‎های مربوط به بیماری‎ها به آنها فشار زیادی وارد می‎آورد.

در کنار شهدا، جانبازان و ایثارگر هم وجود دارند که باید برای آنها حق زندگی و راحتی را قائل شویم، در غیر این صورت احتمال بروز هر نوع آسیبی برای آنها و تحمل بار بیماری ناشی از آن برای خانواده‎هایشان وجود دارد. متأسفانه حق و حقوق مربوط به افراد ایثارگر به نسبت سایر موارد بسیار پایین‎تر است و حالا که قرار است بیمه تکمیلی آنها نیز قطع شود، شرایط بدتر خواهد شد و دیگر توانایی برای گذران زندگی و اداره اموره سخت آن در این عزیزان باقی نخواهد ماند.

گویا از سوی بنیاد شهید این قطع بیمه تکمیلی برای ایثارگران انجام شده و حالا دیگر نمی‎تواند توانایی نظارت بر آن را داشته باشد. در حالی که مسئول اصلی اجرای آن را می‎توان بر دولت اشاره داشت که باید در ابتدا موازینی را در این خصوص تعیین نماید تا در هر زمان ثبات و مستحکم بودن قوانینی وضع شده قبلی زیر پا قرار داده نشود. این کار را باید تا زمانی که از نظر روحی و جسمی آسیبی به این عزیزان وارد نشده انجام داد. برای این کار همکاری مربوط به ریاست جمهوری و بنیاد شهید الزامی خواهد بود.

نباید در خصوص افراد ایثارگر تفاوت زیادی قائل شویم، زیرا این افراد هم برای آزادسازی ایران عزیز جان در دست خود قرار داده و از جان خود گذشتند. شایسته است تا تنها در خصوص بیمه آنها تجدید نظر کنیم تا آنطور که لیاقتش را دارند برای آنها مقرر شود. هزینه‎های مربوط به درمان این افراد به نسبت بسیار بالاتر از آنچه که تصور می‎کنیم می‎باشد بنابراین تغییر در رویه‎ی فعلی واجب است تا باری را از مشکلات این عده برداشته و امید به زندگی را در آنها افزایش دهیم.

نظر شما درباره بیمه تکمیلی در افراد ایثارگر چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago