از زمان تشکیل تدبیر و امید و حتی قبل از آن تحریمهای سنگینی متوجه کشورمان ایران شد. از این رو وجود شرکتهای بیمهای مناسب و مطمئن از جمله مهمترین گامها در صنعت بیمه کشورمان ایران محسوب میشود. زیرا بیمه شدن افراد میتواند تا حدود زیادی از هدر رفتن هزینههای مالی اضافی جلوگیری کند. فرض کنید یک خانواده هیچ نوع بیمهای ندارد و برای یک شب بستری شدن در بیمارستان دولتی و انجام یک سی تی اسکن باید هزینهای بالغ بر 450 هزارتومان را بپردازد. در حالی با وجود بیمه تنها درصد کمی از این مبلغ باید پرداخت میشد. این هزینه برای یک خانواده با درآمد متوسط بسیار بالاست. پس وجود بیمه در هر خانوادهای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.
بیمه دانا، از گذشته تا اکنون
بیمه دانا از جمله شرکتهای بیمهای است که میزان ضریب نفوذ آن در کشورمان بیش از گذشته بهبود و به 2 درصد افزایش یافته است. از این طریق در چهار سال گذشته تا حدود 30 درصد میزان سرمایه گذاریهای موجودر در بیمه دانا با توجه به پیشرفت چشمگیری که داشته، افزایش یافته است. این بیمه علاوه بر خدمات بیمهای یک بیمه تکمیلی هم دارد که در کاهش میزان هزینههای درمان بسیار مؤثر واقع شده است.
شرکت بیمهای بیمه دانا سعی دارد تا تمام شعبههای خود را از حالت استیجاری درآورده و به حالت ملکی تبدیل کند تا رفاه حال بیمه شدگان را برای رفت و آمد به این شعبات فراهم آورد. این گام بزرگی در جهت جلب رضایت مردم بوده است. اما هم اکنون 14 شعبه دیگر در سطح کشور در حالت استیجاری قرار دارد که با لطف و عنایت خداوند بزرگ این موانع هم رفع خواهد شد.
ارگانهای تحت پوشش بیمه دانا
بیشترین ارگانهایی که تحت پوشش بیمه دانا قرار دارند و از جمله سرمایهگذاران این شرکت محسوب میشوند میتوان به:
وزارت نیرو، هلال احمر، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، مخابرات، سازمان امور مالیاتی، سازمان بنادر و کشتیرانی، گمرک و . . . اشاره نمود.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا از روند ۴ برابری پرتفوی طی ۴ سال اخیر و افزایش ۳۰ درصدی سرمایهگذاری این شرکت خبر داد و گفت: این میزان از حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده و رضایتمندی مشتریان شرکت در سطح بالایی قرار دارد.
این بیمه گام دیگری هم در جهت جلب رضایت مردم برداشته و آن هم بیمه کردن زائران حرمین شریفین در اربعین حسینی بوده است. در این راهپیمایی عظیم تا کربلا چیزی در حدود یک میلیون و پانصد و بیست و چهار هزار نفر تحت پوشش بیمه دانا قرار گرفتند تا با خیال آسوده به زیارت خود بپردازند.
یکی دیگر از پیشرفتهای شرکت بیمه دانا در ایران افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین خانوارها بوده که همواره موجب افزایش اطمینان و افزایش اشتغال آنها بوده است. نمایندگان بیمه باید با اطمینانسازی و فرهنگسازی به افزایش اطمینان خانوادهها از بیمه و افزایش رفاه عمومی کمک کنند. تا زمانی که این هدف شرکتهای بیمهای باشد خود به خود پیشرفتهای شگرفی در روند کاری آنها به وجود خواهد آمد.
منبع:
http://risknews.ir