بیمه

بیمه گل نرگس قطعی می‌شود!

یکی از اتفاقات بسیار عجیبی که در رابطه با بیمه وجود دارد، بیمه گل نرگس است که برای استان خراسان جنوبی به صورت پایلوت انجام می‎شود.

بیمه گل نرگس شاید تاکنون در ایران اجرایی نشده باشد اما از زمان فعلی به بعد به دلیل بررسی‎های اولیه و تأیید نهایی آن باید اجرایی گردد. گل نرگس یکی از خاص‎ترین گلهای ایران است که در صورت عدم رسیدگی یا بروز خشکسالی و . . . می‎تواند دچار آسیب شود و در نهایت نسل این گل به صورت کامل منقرض شود، بنابراین کشاورزان می‎توانند به چنین ترتیبی در کوتاه‎ترین زمان ممکن با بیمه گل نرگس از خسارت‎های احتمالی در امان باشند و در آسودگی کامل فعالیت کنند.

این پیگیری‎ها در ابتدا از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است. تولید گل نرگس در واقع یکی از کارهایی است که در جاهای بخصوص انجام می‎شود یکی از مکان‎های تأیید شده برای این کار در استان خراسان جنوبی و در شهرستان خوسف قرار دارد. در این شهرستان به دلیل بالا بودن برداشت گل نرگس تقریبا بیشتر افراد به این کار مشغول هستند بنابراین بیمه گل نرگس می‎تواند در زمان کوتاهی این میزان اشتغال‎زایی را تضمین نماید. هر سال در دی ماه جشنی برای شکرگذاری برداشت نیز برپا می‎شود.

قیمتی که برای گل نرگس در نظر گرفته‎اند در حقیقت قیمت بسیار کمی است، زیرا به نسبت سایر گل‎ها از ارزش کمتری برخوردار نیست. اما به دلیل اینکه به صورت داخلی تولید می‎شود از قیمت پایین‎تری برخوردار می‎برد. این قیمت پایین می‎تواند در انگیزه کاری یک کشاورز تأثیر منفی خود را برجای بگذارد. بنابراین کشاورزان و افرادی که به صورت واسطه وجود دارند این گلها را خریداری و در نهایت برای کشورهای دیگر صادر می‎کنند که البته از این راه سودهای بسیاری می‎برند و به نوعی می‎توان گفت که این کار قاچاق محسوب می‎شود.

گل نرگس از جمله گلهایی است که نیازمند آب کافی خواهد بود می‎باشد، در صورتی که ذره‎ای از این آب کاهش پیدا کند می‎تواند در بارور شدن این گل، زیبایی آن و رشد مربوط به ریشه تأثیر منفی داشته و زحمت عده زیادی را بر باد بدهد. تولید چنین گلی سختی‎های خاص خود را دارد که متأسفانه هیچ ارگانی بغیر از کشاورزان از این سختی‎ها و استرس‎ها باخبر نیستند. علاوه بر سرمایه‎گذاری بر روی تولید بیشتر باید بتوانیم تا در مدت زمان کوتاهی سرمایه‎گذاری خود را بر روی فروش بیشتر نیز قرار دهیم.

نظر شما درباره بیمه گل نرگس چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

اعتماد آنلاین

 

 

 

 

 

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago