یکی از اتفاقات بسیار عجیبی که در رابطه با بیمه وجود دارد، بیمه گل نرگس است که برای استان خراسان جنوبی به صورت پایلوت انجام می‎شود.

بیمه گل نرگس شاید تاکنون در ایران اجرایی نشده باشد اما از زمان فعلی به بعد به دلیل بررسی‎های اولیه و تأیید نهایی آن باید اجرایی گردد. گل نرگس یکی از خاص‎ترین گلهای ایران است که در صورت عدم رسیدگی یا بروز خشکسالی و . . . می‎تواند دچار آسیب شود و در نهایت نسل این گل به صورت کامل منقرض شود، بنابراین کشاورزان می‎توانند به چنین ترتیبی در کوتاه‎ترین زمان ممکن با بیمه گل نرگس از خسارت‎های احتمالی در امان باشند و در آسودگی کامل فعالیت کنند.

بیمه گل نرگس قطعی می شود!

این پیگیری‎ها در ابتدا از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است. تولید گل نرگس در واقع یکی از کارهایی است که در جاهای بخصوص انجام می‎شود یکی از مکان‎های تأیید شده برای این کار در استان خراسان جنوبی و در شهرستان خوسف قرار دارد. در این شهرستان به دلیل بالا بودن برداشت گل نرگس تقریبا بیشتر افراد به این کار مشغول هستند بنابراین بیمه گل نرگس می‎تواند در زمان کوتاهی این میزان اشتغال‎زایی را تضمین نماید. هر سال در دی ماه جشنی برای شکرگذاری برداشت نیز برپا می‎شود.

قیمتی که برای گل نرگس در نظر گرفته‎اند در حقیقت قیمت بسیار کمی است، زیرا به نسبت سایر گل‎ها از ارزش کمتری برخوردار نیست. اما به دلیل اینکه به صورت داخلی تولید می‎شود از قیمت پایین‎تری برخوردار می‎برد. این قیمت پایین می‎تواند در انگیزه کاری یک کشاورز تأثیر منفی خود را برجای بگذارد. بنابراین کشاورزان و افرادی که به صورت واسطه وجود دارند این گلها را خریداری و در نهایت برای کشورهای دیگر صادر می‎کنند که البته از این راه سودهای بسیاری می‎برند و به نوعی می‎توان گفت که این کار قاچاق محسوب می‎شود.

بیمه گل نرگس قطعی می شود!

گل نرگس از جمله گلهایی است که نیازمند آب کافی خواهد بود می‎باشد، در صورتی که ذره‎ای از این آب کاهش پیدا کند می‎تواند در بارور شدن این گل، زیبایی آن و رشد مربوط به ریشه تأثیر منفی داشته و زحمت عده زیادی را بر باد بدهد. تولید چنین گلی سختی‎های خاص خود را دارد که متأسفانه هیچ ارگانی بغیر از کشاورزان از این سختی‎ها و استرس‎ها باخبر نیستند. علاوه بر سرمایه‎گذاری بر روی تولید بیشتر باید بتوانیم تا در مدت زمان کوتاهی سرمایه‎گذاری خود را بر روی فروش بیشتر نیز قرار دهیم.

نظر شما درباره بیمه گل نرگس چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

اعتماد آنلاین