استارت آپ های زیادی در دنیا وجود دارند اما در خصوص استارت آپ‎های بیمه‎ای در ایران بیمه مرکزی نظارت ویژه‎ای و رسیدگی جدی دارد.

در هر زمینه‎ای برخی از افراد هستند که نمی‎توانند از رفتارهای سالمی برخوردار باشند، در حقیقت می‎توان به این موضوع اشاره داشت که چنین افرادی زمینه‎ی فعالیت‎ها را به نوعی دچار تغییر می‏‎‌کنند. بیمه مرکزی در هر حوزه‎ای باید بتواند که از طریق ویژگی‎های خاصی که برای خود دارد و جنبه‎ی نظارتی موجود، بررسی‎های ویژه‎ای را انجام دهد. این رفتارهای ناسالم حتی در برخی از مواقع می‎تواند به معنای تغییر در عملکرد و حتی ضرر رساندن به دارایی‎های مردم باشد.

بیمه مرکزی و نظارت جدی بر استارت آپ های فعال

در این راستا نه تنها بیمه مرکزی بلکه باید افرادی که برای این منظور فعال هستند و مربوط به حوزه‎ی فناوری هم می شوند و نظارت بر استارت آپ‎ها را برعهده دارند وارد عمل شوند. در غیر این صورت احتمال بروز هر نوع اختلالی وجود دارد. در نهایت مراجع بالاتر که از سوی ریاست جمهوری تعیین شده‎اند می‎توانند در این راستا کمک کننده باشند. بیمه مرکزی در حقیقت قصد هیچ نوع دخالتی را در امور مربوطه ندارد اما باید در برخی از مواقع به گونه‎ای وارد عمل شود که بتواند بازار را در دست خود بگیرد. با این روش می‎توان قوانین را در بازار حفظ کرد، همچنین خدمات بیمه‎ای را از نوع باکیفیت بررسی نمود و فضایی که برای کسب و کار وجود دارد را ایده آل کرد.

بیمه مرکزی و نظارت جدی بر استارت آپ های فعال

استارت آپ ها کسب و کارهای جدید هستند که در حقیقت می‎توانند بازار را در سلطه‎ی خود قرار دهند. اما در مقابل باید به این موضوع هم توجه نمود که این کسب و کارها رقیبی دیرینه برای کسب و کارهایی هستند که از قدیم وجود داشته‎اند. هیچگاه رقابتی بین این دو نمی‎تواند به نتیجه‎ی خوبی ختم شود، زیرا همیشه فناوری‎های جدید برنده میدان هستند. متأسفانه برای این نوع از بازارها قوانین واضحی وجود ندارد. بنابراین می‎توان انتظار هر نوع اختلالی در این بازار را داشت. خوشبختانه بررسی‎هایی انجام شده و آیین نامه‎ای هم در این راستا در حال تولید است تا به مرحله‎ی اجرایی برسد و بسیاری از افراد هم از آن حمایت لازم را داشته باشند.

نظر شما درباره بیمه مرکزی و نظارت جدی بر استارت آپ های فعال چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز