بیمه عمر بیمه‎ای است که در زمینه سرمایه گذاری برای تمام عمر نقش دارد و می‌تواند بیمه‎ای مؤثر برای استفاده در روزهای نداری محسوب شود.

لزوم داشتن بیمه عمر

بسیاری از افراد هر نوع حقوق و مزایایی که به آنها تعلق می‎گیرد را در ابتدای زندگی خرج می‎کنند و در نهایت برای پایان عمر خود هیچ پس اندازی ندارند. بیمه عمربیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه‎ای بسیار مؤثر تا پایان عمر محسوب می‎شود.

در این بین فرد مجبور است که برای یک سال خود یا به صورت ماهانه مبلغی را کنار بگذارد و حق بیمه‎ای را پرداخت نماید. این نوع حق بیمه تنها به پرداخت ختم نمی‎شود، بلکه می‎تواند فراتر از آن نیز باشد. فرد می‎تواند از همان حق بیمه‎های پرداختی خود وام بگیرد یا می‎تواند در سوددهی‎هایی شرکت نیز سهیم باشد.

بیمه عمر و شرایط انتقال آن

در گذشته بیمه عمر به شیوه‎ای دیگر دسته بندی شده بود. عده ای از افراد تنها از بیمه عمری حمایت می‎کردند که این بیمه عمر برای شرایط پس از فوت آنها به ورثه سرمایه‎ای را واگذار می‎کرد. اما عده دیگر دوست داشتند تا در زمان حیات خود از سرمایه‎ای همانند سرمایه بازنشستگی بهره ببرند. به چنین ترتیبی دو دسته متفاوت از بیمه عمر برای آنها خدمت رسانی می‎کرد. اما پس از اختلافاتی که بین این نوع از بیمه عمر به وقوع پیوست در نهایت به این موضوع ختم شد که این دو نوع از بیمه‎ها با یکدیگر ادغام شوند.

بیمه عمر و شرایط انتقال آن

ادغام بیمه عمر و سرمایه گذاری

در حال حاضر با استفاده از بیمه عمر و سرمایه گذاری می‎تواند از هر دو نوع بیمه نیز استفاده کند. یکی از آنها بیمه عمر در زمان حیات و دیگری بیمه عمر در زمان پس از فوت می‎باشد. بر اساس آنچه فرد اصلی یعنی آن فرد که ادغام به بیمه استفاده از بیمه عمر می‎کند و آنچه که در بیمه نامه او قید شده، سرمایه نهایی به فردی مورد نظر تأیید شده یا به ورثه او نیز خواهد رسید.

برخی از افراد ورثه‎ای ندارند در نهایت شخصی از نزدیکان خود را برای استفاده تعیین می‏‎کنند. حتی ممکن است فرد مورد نظر بیمه خود را به شخص دیگری انتقال دهد و در نهایت مبلغی را از او دریافت کند.

شرایط انتقال بیمه عمر

بیمه عمر و شرایط انتقال آن به گونه‎ای خواهد بود که فرد می‎تواند در زمان انتقال طبق قراردادی رسمی تمام حق بیمه خود را که به مدت چند سال پرداخت نموده به شخص دیگیری واگذار کند. اما دیگر نمی‎تواند نسبت به سرمایه نهایی ادعای داشته باشد و تمامی سوددها به شخص مورد نظر که انتقال به نام او انجام شده صورت می‎پذیرد.

بیمه عمر و شرایط انتقال آن

حتی اگر زمانی فرا رسد شرکت بیمه‎ای مورد نظر شما بر اساس شرایطی خاص به ورشکستگی دچار شود در نهایت سرمایه شما در اولویت قرار دارد. زیرا بر اساس تعهد آنها در ابتدا بیمه عمر که بیمه‎ای چندین ساله به شمار می‎رود باید به افراد پرداخت شود و سپس بیمه‎های دیگر و خسارات ناشی از حوادث مختلف انجام شود.

نظر شما درباره بیمه عمر و شرایط انتقال آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://fereydani-vakil.ir/?p=839