بیمه دندانپزشکی یکی از زمینه‌هایی است که همیشه مورد غفلت شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرد و به دلیل هزینه‌های بالا هر شرکتی متقبل نمی‎شود. این نشان دهنده آن است که در این حوزه فضا برای سوء استفاده باز است و افراد مختلفی به طرق گوناگون این کلاهبرداری را از طریق بیمه دندانپزشکی خواهند کرد.

پس همه افرادی که قصد دارند از این نوع بیمه استفاده کنند نیاز دارند تا تحقیقاتی را در زمینه شرکت بیمه‎ای خود انجام دهند.

مسئله بیمه در دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی معمولا درصد زیادی تخفیف ندارد. اما از طرفی حق بیمه‎ای بیشتر دریافت می‎شود. به همین دلیل بسیاری از مردم از بیمه شدن برای خدمات دندانپزشکی منصرف می‎شوند و برای چند بار مراجعه ترجیح می‎دهند که میزان هزینه را به صورت کامل پرداخت نمایند. یکی از دیگر مشکلات موجود در دندانپزشکی آن است که بیمه تکمیلی برای کم کردن هزینه‎ها وجود ندارد. این نکته برای کلاهبرداران بسیار مناسب است. زیرا با معرفی بیمه خود به عنوان بیمه تکمیلی می‎تواند هزینه آن را از مردم دریافت نماید.

اما به محض آنکه میزان مبلغ خواسته شده از حساب شما کم شد، دیگر خدماتی به شما داده نمی‎شود. حتی در برخی از مواقع آنقدر همه چیز طبق روال و طبیعی است که شما به هیچ چیز شک نمی‎کنید و به کلینیک برای گرفتن خدمات مراجعه می‎کنید. اما به جای متخصص یک فرد آموزش دیده، کارهای مربوط به دندان شما را با بدترین کرفیت انجام می‎دهد.

بیمه دندانپزشکی

اما بیمه دندانپزشکی به چنین شکلی نیست و تخفیف زیادی همچون تخفیف پنجاه درصدی را با خود به همراه ندارد، بلکه می‎تواند تنها اندکی از هزینه‎ها را برای شما کاهش دهد. اما باز هم بیشترین سهم پرداختی بر روی دوش شما خواهد بود. در نهایت نتیجه بسیار اهمیت دارد. زیرا مواد به کار رفته برای خدمات دندان‌های شما از زمین تا آسمان با دیگر خدماتی که در کلینیک‌های قلابی به شما ارائه خواهد شد تفاوت دارد.

تامین اجتماعی و حمایت از بیمه شدگان

برخی شرکت‌های بیمه بزرگ همچون سازمان تأمین اجتماعی یک سری ساختمان‌هایی را مخصوص این کار در هر شهری بنا نهاده‌اند تا شما همچون مراکز درمانی بتوانید هزینه‌های دندانپزشکی خود را کمتر بپردازید. چنین جریانی دیگر با کلاهبرداری همراه نخواهد بود و هزینه حق بیمه و سایر هزینه‌ها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. از همه مهمتر می‌توانید به ارگان مربوطه برای انجام کار خود اطمینان داشته باشید. سعی کنید چنین خدماتی را از شرکت‌های بیمه باسابقه و مورد اطمینان خریداری نمایید.

هیچگاه به بیمه دندانپزشکی که تلفنی یا به صورت پستی بیمه نامه و . . . را برای شما ارسال می‎کند و مراحل کار را برای شما تعریف می‎کند اعتماد نکنید. همچنین به هیچ عنوان شماره کارت بانکی و رمز و هرآنچه که در خصوص حساب و کارهای شخصی از شما می‎خواهند انجام ندهید. زیرا اینها کلاهبرداری بیش نیستند. معمولا شرکت‎های بیمه در چنین مواردی از اشخاص درخواست می‎کنند تا به صورت حضوری این عقد قرارداد صورت گیرد و هرگز تلفنی انجام نخواهد شد.

وزارت بهداشت اخیرا در این خصوص بسیار تأکید کرده که گول حرف‎ها و تخفیفات این افراد شیاد را نخورید و به آنها اعتماد نکنید و تمام زندگی خود را در اختیار آنها قرار ندهید. اینکه بخواهید هزینه‎ها را از جیب پرداخت کنید بهتر از آن است که تمام حساب بانکی شما خالی شود یا بلایی بر سر دندان‎های شما بیاورند که نیاز به چند کار دندانپزشکی پی در پی داشته باشد.

این توصیه‎ها را جدی بگیرید. زیرا افراد مال باخته زیادی در این حوزه یعنی بیمه دندانپزشکی قرار دارند که نیازمند رسیدگی هستند. آنها به دلیل سادگی صحبت‎های این افراد را باور کردند. در صورتی که تمام آنها ادعاهای کذبی بوده که هیچ پایه و اساسی ندارد.