شرکت بیمه تجارت نو در سال گذشته تأسیس شد. این شرکت در چند ماهه گذشته به خوبی میدان بیمه را در دست گرفته و به نوعی توانسته که بازار حساس امروز را با شیوههایی جدید مدیریت کند. شیوههای جدید مدیریتی بدان معنا است که علاوه بر حفظ سرمایه قابل قبول به جذب مشتری هم پرداخته شد تا یک سود کم اما بدون ضرر برای شرکت پدید آید. شرکت بیمه تجارت نو از این روش بهره گرفته و به نوعی عمل میکند که گویا سالها تجربه در کار خود دارد. اما این شرکت در حقیقت نوپا است.
شاید از نظر بسیاری از شرکتهای بیمهای روندی که بیمه تجارت نو در پیش گرفته، چندان جدید نباشد. اما این بیمه از روشهایی که در گذشته مرسوم بوده و امروزه به فراموشی سپرده شده استفاده میکند. این موضوع همانند یک پل شکسته میباشد که بازگشت به عقب در آن میسر نیست. در خصوص بیمه اگر از همان ابتدا راه درست باشد و با یک سرمایه بزرگ دست و پای خود را گم نکنیم، این موضوع حقیقت پیدا خواهد کرد.
روشهای بیمه تجارت نو
بیمه تجارت نو از زمینههایی برای فعالیت و تداوم عملکرد مناسب خود استفاده میکند که این عملکرد و سود به نحو مطلوبی محاسبه شود. به عنوان مثال فعالیت در زمینه انرژی تقریبا در معدود شرکتها و حتی میتوان گفت که در هیچ شرکتی دیده نمیشود. همچنین همکاری با بانکها هم در شرکتهای کمی دیده خواهد شد. موضوع بعدی بیمه روستاییان است که همه شرکتهای بیمه تمایلی برای اینگونه خدمات ندارند و ترجیح میدهند به بیمههای معمولی و رایجتر بپردازند. در حالی که بیمه روستاییان میتواند با افزایش چشمگیر و مورد حمایت قرار گرفتن همراه باشد. سرمایه گذارانی که تمایل برای حضور در شرکت بیمه تجارت نو دارند در حقیقت رموز موفقیت این شرکت میباشد.
سرمایه گذاران و تاثیر آنها بر بازار
اثر بسیار مهم دیگری که میتوان گفت در زمینه ارتقاء کیفیتی بیمه تجارت نو تأثیر به سزایی داشته، سرمایههای در گردش وفادار و مطمئن میباشد. معمولا زمانی که سرمایه گذاران یک شرکت بیمه افراد عادی باشند که با کارهایی نامطمئن به تأمین سرمایه میپردازند پس از مدتی که کارها بر طبق روال پیش نرود سرمایهها کمتر خواهد شد و در پایان به تعطیلی شرکت بیمه منجر خواهد شد.
اما در بیمه تجارت نو سهامداران بزرگ بانکها هستند که به صورت ترکیبی با یکدیگر سرمایه گذاری میکنند. بانک تجارت یکی از مطمئنترین و با سابقهترین سرمایهگذارانی هستند که در این چند ماه هیچ کوتاهی در کار نداشتهاند. علاوه بر آنها کارمندانی هم وجود دارند که در این دو بانک برای سرمایهگذاری بیمه تجارت نو علاقهمند میباشند و بخشی از سرمایهگذاری نیز توسط آنها انجام خواهد شد. معمولا شرکتهای وابستهای وجود دارند که از کنار همین بانکها به سود رسیدهاند. بنابراین هریک از آنها هم میتوانند به عنوان سرمایهگذاران بزرگ به شمار روند.
اما یکی از مشکلاتی که میتواند هر شرکت بیمه را تحت تأثیر خود قرار دهد همین تعداد زیاد سرمایه گذاران است. سرمایهگذار به نوعی یک سهامدار هم محسوب میشود و در سود و زیان شرکت سهیم است. اما در بیمه تجارت نو برای جلوگیری از ضرر همین سرمایهگذران بزرگ نیز دخالتهایی دارند که تخصصی نمیباشد و تنها به علت ترس از زیان خواهد بود. بنابراین اگر با گروه جدید این میزان کمتر شود، این بیمه از هیچ نظری مشکلی ندارد و برای رسیدن به اهداف برنامهریزی خواهد کرد.
این شرکت برنامههای جدید را پی ریزی کرده و در حد انتظار و اهدافی که خودشان تعیین کردهاند قرار دارد. اما در حقیقت نتوانسته آنطور که باید و شاید نیاز بازار را در دست بگیرد و اغلب مشتریها را به سمت خود جذب کند. شاید یکی از دلایل عدم اعتماد مردم به علت بی تجربه بودن بیمه تجارت نو است. این شرکت در زمینه بیمه عمر، بیمه مهندسی و بسیاری از بیمههای دیگر بخصوص برای روستاییان تلاشهای زیادی را در دست دارد که قطعا در طول چند ماه این اهداف تحقق پیدا نخواهند کرد.