داروخانه های کشور می‎توانند نقشی ضروری و اساسی را در سلامتی مردم ایفا کنند که متأسفانه حقوق مربوط به آنها نادیده گرفته می‎شود.

داروخانه‎های کشور یکی از متولیان سلامت هستند، زیرا در بسیاری از بیماری‎ها تا زمانی که نتوانید داروی مناسبی را تهیه کنید عملا پروسه‎ی درمانی مطلوبی نخواهید داشت. بیمه‎ها باید بتوانند پرداختی منظم و به موقعی را برای داروخانه‎ها داشته باشند تا به همان نسبت نیز داروخانه‎ها هم بتوانند به ارائه‎ی داروی مناسب کمک کنند. در این صورت در این بین بیمار ما هیچ ضرری را متحمل نخواهد شد و می‎تواند به موقع آنچه که برای او پزشک تجویز نموده را نیز در اختیار داشته باشد.

بحرانی شدن وضعیت داروخانه های کشور

تولید نمودن داروها نیازمند آن است که بتوانید تا از پایین‎ترین هزینه‎ها بهترین داروها را بیرون آورید، در واقع این رخداد وجود دارد اما به شرطی که بتوان مواد اولیه خوبی را تولید نمود و در اختیار داشت و در نتیجه فرآورده ناشی از آن به نحو مطلوبی نیز تهیه شود. متأسفانه هر پروسه‎ای در این زمان باید در سر جای خود باشد و کوچک‎ترین سستی می‎تواند نتایج نامناسبی را پدید آورد.

این تغییرات با سلامتی مردم در ارتباط است پس باید کمی جدی‎تر به این مسئله نگاه کنیم. تاکنون بیمه‎ها نتوانسته‎اند نیازها و مطالبات مربوط به داروخانه ها را هم که کم نیستند پرداخت کنند. در سریع‎ترین زمان ممکن باید این هزینه‎ها پرداخت شود، زیرا در غیر این صورت با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، قطعا چنین انتظاری می‎رود که با این وضعیت به وجود آمده هزینه‎ها به نسبت قبل بیشتر می‎شوند. این هزینه‎های سنگین می‎توانند راه را برای پیشرفت و خدمات مطلوب نیز مسدود نمایند.

بحرانی شدن وضعیت داروخانه های کشور

داروخانه برای آنکه بتواند دارویی را بخرد باید از نظر مالی در شرایط مناسبی قرار گیرد در غیر این صورت شرایط نامطلوب خواهد شد. بیشترین بخشی که باید پرداخت شود توسط سازمان تأمین اجتماعی است. بنابراین این سازمان باید مطالبات را تسویه کند که معمولا همیشه بخشی پرداخت می‎شود و باز هم بخش دیگر نیز در دست انجام قرار می‎گیرد.  داروخانه‎ها باید بتوانند هزینه پرسنلی که در آنجا مشغول هستند، همچنین هزینه‎های مربوط به تهیه نمودن دارو را تأمین کنند که متأسفانه هیچ تدبیری در این خصوص اتخاذ نمی‎شود. در صورتی که چاره‎ای اندیشیده نشود احتمال این که هزینه‎ها به صورت کاملا آزاد محاسبه شود دور از انتظار نخواهد بود که در این صورت هم عواقب بدی در انتظار می‌باشد.

نظر شما درباره بحرانی شدن وضعیت داروخانه های کشور چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز