در ایران حوادثی که به صورت طبیعی نیز رخ دهند بسیار زیاد است ، بنابراین می توان گفت که یکی از مهم ترین کارها بیمه حوادث خواهد بود که باید به آن توجه کرد.

در واقع باید به این موضوع نیز توجه نماییم که در ایران حواثی از نوع زلزله که در سال های اخیر بسیار زیاد اتفاق می افتد یک هشدار پیش از ورود به شرایط بد خواهد بود. در واقع می توانیم بگوییم که شرایط بد در خصوص زلزله به این موضوع ختم می شود که با وجود آگاهی داشتن از شرایط ما بیخیال باشیم و بگذاریم تا مشکلات در این خصوص بیشتر شوند. در حال حاضر بر اساس آمارهای فعلی که وجود دارد دوازده درصد از بیمه هایی که وجود دارند به آتش سوزی و تنها هفت درصد از آنها برای زلزله هستند.

چگونه از بیمه حوادث استفاده کنیم؟

این آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر شرایط خوبی برای بیمه های موجود بخصوص بیمه حوادث وجود ندارد. حالا که به انواع این مخاطرات سیل هم اضافه می شود شرایط کمی مشکل تر خواهد شد. بیمه حوادث برای خانه ها و حتی انواع مغازه هایی که وجود دارند می تواند از پنجاه هزار تومان آغاز شده و در نهایت به سیصد هزارتومان تا در نهایت به یک میلیون هم ختم گردد. حتی این بیمه ها علاوه بر حوادث مربوط به خانه ها و مغازه ها برای خودروها هم قابل استفاده خواهند بود.

جالب است بدانید که با وجود این همه خطرهایی که در اطراف ما وجود دارند و نمی توان از آنها پیشگیری به عمل آورد اما باز هم این نوع از بیمه نامه ها در حالت اجباری خود وجود ندارد و بر اساس این که هر فردی بودجه کافی در این خصوص داشته باشد یا خیر این شرایط در نظر گرفته می شود. در شرایطی که اگر باز هم چنین اتفاقاتی رخ دهد ، قطعا دیگر هیچ مسئولیتی مورد قبول نخواهد بود و از سوی دولت هم هیچ نوع حمایتی مورد قبول نیست ، در واقع باید از قبل به فکر بیمه کردن باشید تا در شرایط اصلی آن غافلگیر نشوید.

چگونه از بیمه حوادث استفاده کنیم؟

بیمه حوادث برای بسیاری از مخاطرات قابل استفاده خواهد بود، این مخاطرات تنها مربوط به موارد ذکر شده نخواهد بود بلکه می تواند سرقت ، ترکیدن لوله های آب ، خرابی هایی که به برف و بارندگی ها ختم می شود ، شکسته شدن شیشه و . . . ختم گردد. در مواقعی که افراد در واحدهای مسکونی نیز زندگی می کنند می توانند از یک راهکار بهتر استفاده کنند و آن هم استفاده نمودن از بیمه نامه ای است که به صورت گروهی تنظیم شود تا به هیچ یک از اهالی ساختمان فشار بیش از اندازه ای وارد نشود.

برخی از خانه ها هستند که شاید در آنها وسایل بسیار با ارزشی وجود داشته باشد و در صورتی که یک سرقت اتفاق افتد فرد تمام زندگی خود را از دست بدهد. در این وضعیت می توان گفت که بیمه ها نقش مهمی را ایفا نمایند. در مواردی که ساختمان ها مشکلاتی از نظر اسکلت بندی داشته باشند معمولا شرایط کمی متفاوت تر خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه حوادث چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز