این بار یکی از منتقدان برای کارهای بیمه وزیر نفت است، وزیری که خود در مشکلات نفتی و استخدامی نیز گرفتار شده است.

وزیر نفت که این روزها با انتقادهای بسیار شدیدی در رابطه با استخدامی مواجه است، این بار خود نیز از وضعیت بیمه در ایران گله دارد. او انتقاد دارد که چرا شرکت‎های بیمه‎ای در حوادث مربوط به صنعت نفت و صنایع پتروشیمی و . . . دیرتر از انتظار حضور پیدا می‎کند و در نتیجه مراحل باز پس گرفتن خسارت‌ها نیز به چنین ترتیبی به تعویق می‎افتد.

وزیر نفت و انتقاد از صنعت بیمه

رقابت در صنعت بیمه

از نظر وزیر نفت رقابت‎هایی که در صنعت بیمه وجود دارد، رقابت‎های با معنایی نیست. این نوع رقابت‎ها در هیچ کجای دنیا پذیرفته شده نیست و به همین دلیل همواره مورد انتقاد قرار دارد. این رقابت‎های بی پایه و اساس در زمینه بیمه تا جایی پیشرفت پیدا کرده که همواره شرایط را برای نرخ دادن در صنعت نفت با مشکل مواجه کرده است.

وزیر نفت و انتقاد از صنعت بیمه

در صنعت نفت کشور در سالهای اخیر ما با حوادث بسیار زیادی مواجه بوده‎ایم که هریک از آنها خسارات بسیار زیادی را بر پیکره اصلی نفت در ایران وارد داشته‎اند. این صنعت، صنعت پر از زیانی است که ضررهای ناشی از آن برای کل جامعه قابل تعمیم خواهد بود.

نرخ‎های غیر اصولی در نظر گرفته شده برای بیمه همواره در حال کاهش می‎باشند. در صورتی که خسارت‎های وارده در هیچ رابطه‎ای با این نرخ‎های تعیین شده نخواهد بود. وزیر نفت از این نرخ‎ها انتقاد دارد. او عقیده دارد که باید در ابتدا مطالعه‎های بسیاری برای آنها تعیین و سپس این نرخ‎ها به صورت رسمی تعیین گردند.

وظایف بیمه و شرکت‎های وابسته

بیمه و شرکت‎های وابسته به آن کار بسیار دشواری در دست دارند. آنها باید با اهمیت کار حرفه‎ای خود مواجه شوند تا بتوانند در فعالیت‎های مربوطه نمره لازم را کسب نمایند. وزارت نفت تنها در بخش‎های مربوطه دولتی خود می‎تواند یک سری از اصول را تعیین و عمل به آنها را اجباری اعلام کند.

اما در صنعت نفت اکثر فعالیت‎ها در بخش خصوصی در حال انجام است و قاعدتا نمی‎توان تعیین تکلیفی برای هیچ یک از آنها انجام داد. این کار بر عهده شرکت‎های بیمه می‎باشد.

وزیر نفت و انتقاد از صنعت بیمه

شرکت‎های بیمه باید در زمان مناسبی برای ریسک‎ها و تعیین آنها وارد عمل شوند. هرچه تعداد روزها برای این عمل افزایش یابد، از این قبیل اتفاقات نیز بیش از پیش اتفاق خواهد افتاد و هیچگاه نمی‎توان به پیشگیری از آن پرداخت.

نظر شما درباره وزیر نفت و انتقاد از صنعت بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز