صنعت بیمه صنعتی قدیمی می‎باشد، اما نیازمند تخصصی‎تر شدن نظارت بر روی فعالیت‎های مربوط است که باید به نحوی منطقی‎تر صورت پذیرد.

بررسی‎ها نشان می‎دهد که صنعت بیمه می‎تواند بسیار فعال‎تر از آنچه که تصور ‎می‎کنیم برقرار شود و به شیوه‎ای بهتر تغییراتی را ایجاد نماید. حوزه بیمه حوزه‎ای توانمند بوده که می‎تواند مردم را به سوی خود نیز جلب نماید و با جلب کردن مشارکت مردم تغییراتی را در سیستم زندگی آنها به وجود آورد.  یکی از مهمترین ارکانی که برای نظارت وجود دارد در زمینه‎ی بیمه مرکزی خواهد بود. این بیمه اصلی می‎تواند نظارت‎های خود را بیش از پیش افزایش دهد تا تمامی فعالان از وجود یک ناظر همیشگی نیز مطمئن باشند.

نظارت بر صنعت بیمه چگونه افزایش می یابد؟

هر سیستمی که با مردم در ارتباط باشد می‎تواند به نوعی منطقی از کسب و کار سود ببرد. اما این کسب و کارها باید در جهتی باشند که مؤثر واقع شوند. اگر نظارت‎ها از بالادست به نحو مطلوبی انجام شود متصدی هر اموری می‎داند که چگونه می‎توان رضایت ارگان‎های بالادست خود را نیز به دست آورد. باید قانونمندانه عمل شود تا نتیجه منطقی حاصل گردد. در غیر این صورت معضلاتی به وجود خواهند آمد که می‎توانند حتی به از دست دادن کار نیز منجر شود.

در ایران بیش از 30 شرکت وجود دارند که در زمینه‎ی بیمه فعالیت می‎کنند، علاوه بر این شرکت‎ها در حقیقت کارگزاری‎هایی هم هستند که می‎توانند تغییرات را اعمال نمایند و همچنین علاوه بر این موارد صنعت بیمه از ارکان‎های دیگری هم تشکیل شده است. در چنین حجمی نظارت‎های موجود کفایت لازم را ندارد و شاید به حساسیت‎های موجود کمی اضافه‎تر شود. دقت داشتن همیشه لازمه‎ی چنین کاری است که باید بیش از پیش نیز افزایش پیدا کند و در پی آن می‌توان مشکلات موجود را تا حد زیادی کم کرد.

نظارت بر صنعت بیمه چگونه افزایش می یابد؟

اگر نظارت خوب باشد قطعا کار بیمه هم بهبود پیدا خواهد کرد و در نهایت می‎توان گفت که تأثیر خوبی را برجای می‎گذارد. مردم هدفمند به سوی بیمه خواهند آمد. لزوم راه اندازی سامانه‎های خودکنترلی یکی از واجبات خواهد بود که باید پیگیری شود. سامانه‎های مدیریتی را می‎توان بهبود بخشید و در نهایت با دو مورد از مهمترین آنها که در حال حاضر راه اندازی شده وضعیت به خوبی تغییر خواهد کرد.

نظر شما درباره افزایش نظارت بر صنعت بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

نسیم آنلاین