یکی از مشکلات بسیار مهم و عمده‎ای که در رابطه با نسخه نویسی پزشکان وجود دارد وجود نسخه‎هایی ناخوانا است که می‎تواند مشکل ساز شود.

بارها پیش آمده که نسخه نویسی پزشکان به صورت ناخوانا موجب شده تا بیماری‎های زیادی به جای درمان بیماری‎های فعلی برای افراد به وجود آید. در واقع می‎توان گفت که جابجا نوشتن یا جابجا خواندن تنها یک حرف می‎تواند نوع دارو مصرفی را تغییر دهد و بر همین اساس ممکن است داروها را کاملا به یک داروی دیگر تبدیل نموده و در نهایت موجب شود تا فرد دچار مشکلاتی شود. در واقع اگر شما به جای داروی اصلی خود نوع دیگری از دارو را مصرف کنید قطعا به عوارضی مبتلا خواهید شد که می‎تواند سلامت شما را به خطر اندازد.

نسخه نویسی پزشکان الکترونیکی می شود!

یکی از طرح‎هایی که امروزه تنها در همدان در حال اجرایی شدن است در رابطه با نسخه نویسی خواهد بود که نسخه نویسی پزشکان در همدان به عنوان یکی از نسخه نویسی‎های آزمایشی به صورت الکترونیکی در حال انجام می‎باشد. در این نوع نسخه نویسی لینک دهی مناسبی وجود دارد بین فعالیت‎های یک پزشک و داروخانه تا در نهایت سریعا نسخه نویسی پزشکان نیز صورت پذیرد. این پروسه که مربوط به پذیرش داروخانه خواهد بود تا رسیدن بیمار به داروخانه به سرعت اجرایی می‎شود و در نهایت بیمار پس از دادن اطلاعات خود و تسویه حساب کردن می‎تواند از داروخانه بیرون آید.

بررسی‎ها نشان می‎دهد از بین تعداد مطب‎هایی که در استان همدان وجود دارد در حدود بیست درصد آنها در حال انجام این طرح هستند که هم پزشکان و هم بیماران از این روند بسیار رضایت دارند. باقی مانده مطب‎ها هم باید تا پایان سال از این روش کمک بگیرند تا بتوانند آنچه که برای آنها بهتر است را تعیین نمایند. این که ما بتوانیم رضایت تمامی پزشکان را در این طرح جلب نماییم تا آنها نیز این روش را مورد استفاده قرار دهند بسیار سودمند خواهد بود و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی خواهد کرد.

نسخه نویسی پزشکان الکترونیکی می شود!

برای اجرایی شدن نیاز است تا پس از ورود بیمار و گرفتن شرح حال، سامانه‎ای که برای پزشکان تدوین شده نیز باز شود، در نهایت اطلاعات فرد در این سامانه نیز به ثبت خواهد رسید. در نهایت داروخانه‎هایی نیز وجود دارند که از قبل تعیین شده‎اند تا بیمار به آنجا مراجعه نماید. کد مربوطه جهت تأیید توسط پزشک بررسی و در نهایت به فرد داده می‎شود تا در داوخانه همان کد را اعلام نماید و در نهایت داروی خود را بگیرد. این کار می‎تواند حتی در مصرف نمودن کاغذ اضافی هم مؤثر واقع شود.

دولت الکترونیک باید تمامی کارهای خود را نیز به صورت الکترونیکی انجام دهد بنابراین یکی از فعالیت‎ها هم مربوط به بیمه‎های موجود خواهد بود که از جمله آنها بیمه سلامت است که در اولویت قرار دارد.

نظر شما درباره الکترونیکی شدن سخه نویسی پزشکان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز