در رابطه با گرفتن پول بیمه ابهاماتی وجود دارد که باید به تمام آنها رسیدگی شود. بخصوص در رابطه با پولی که قرار است تا به خودرو سازان همچون سایپا داده شود هم ابهامات بیشتری وجود دارد.

تامین بدهی خودروسازان

بر اساس تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیده‌اند که شرکت‌های بیمه‌ای درخواست تسویه حساب از سوی خودرو سازان را دارند. بر همین اساس می‌توان به این نکته اشاره نمود که این شرکت‌ها بدهی زیادی را دارند. در نتیجه شرکت‌های بیمه‌ای هم تا زمانی که این بدهی‌ها را تسویه نکنند، هیچ اطلاعاتی را به آنها نمی‌دهند. حتی بیمه‌ای را برایشان انجام نمی‌دهند. اما در این بین سایپا پول مربوط به بیمه را از مردم گرفته که در نهایت به بیمه‌ها به صورت نقدی پرداخت کرده است.

مشکلات مربوط به بیمه خودروسازان

خدمات بیمه تعاون برای خودروسازان

بیمه تعاون هم در زمره بیمه‌هایی قرار دارد که اخیرا دو خدمت جدید را ارائه می‌دهد. یکی از بیمه نامه‌های موجود برای جبران کردن کاهش قیمت خودروهایی است که زیانی را دیده‌اند و دیگری در خصوص بیمه‌ای خواهد بود که برای درمان بوده و شامل کل خانواده می‌شود. تا پیش از این زمان چنین بیمه‌هایی وجود نداشتند. تا قبل از این جریان شرکت‌هایی که برای بیمه فعالیت داشتند تنها برای گروه‌هایی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دانند که در بازه سنی بالای پنجاه سالگی هم امکان پذیر بوده و از طریق کارفرما باید صورت پذیرد.

مشکلات مربوط به بیمه خودروسازان

بیمه مورد نظر سهام داران تعداد بالایی دارد که در حدود هفتصد سهام دار می‌باشند و هم از بانک‌ها و هم از تعاونی‌ها در این مسیر مورد استفاده می‎کنند که برای توسعه نقش به سزایی دارند. در ایران تعداد شرکت‌های بیمه‌ای متنوعی وجود دارد که هیچ کدام از آنها نمی‌توانند به خوبی کار کنند. تنوع برای بیمه‌ها نقش مهمی دارد که نشان دهنده وسعت فعالیت خواهد بود. متأسفانه بیمه گرهایی که خارجی بوده‌اند از فعالیت خود پس از اعمال تحریم‌ها در ایران دست برداشته‌اند اما باز هم با این وجود برخی از آنها هنوز هم باقی هستند.

منبع:

تی نیوز

نظر شما درباره مشکلات مربوط به بیمه خودروسازان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.