فرقی ندارد که می‌خواهید چه نوع بیمه‌ای را به افراد بفروشید، باید همیشه به این موضوع دقت داشته باشید که طرف مقابل شما انتخاب و حقی دارد. پس نباید به او در انتخاب تحمیل و فشاری وارد شود. زیرا ممکن است مشتری خود را از دست بدهید.

جذب اعتماد مشتری

حال در مورد مشتری بعدی باید با احتیاط بیشتری عمل کنید. در ابتدا باید سؤالاتی از وی بپرسید که با استفاده از آنها بتواند توضیحاتی جامع را به شما بدهد و شما هم از لابه لای حرف‌ها وی دغدغه‌ها و اهداف آن را به دست آورید. به چنین ترتیبی مشتری متوجه اهمیت نظرات خودش برای شما خواهد شد و به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.

ایجاد اشتیاق در مشتری

شما در زمان توضیح مزایا یا موارد استفاده از یک بیمه خاص نباید از شرایط و دغدغه‌های خود صحبت کنید  باید در صحبت‌های اولیه او در این مورد یک سری مواردی را تشخیص داده و در خصوص آنها توضیح می‌دادید تا یک شوقی در دل مشتری از تفاهم عقیده‌های شما و او با هم ایجاد می‌شد.

مشتری

سعی کنید که توضیحات شما در حد خلاصه باشد و فرد مورد نظر خود را با توضیحات اضافی خسته نکنید. زیرا در این حالت اگر فرد باهوشی باشید متوجه خواهید شد که وی دیگر به چشمان شما نگاه نمی‎کند و سعی دارد خود را با چیزی مشغول کند تا صحبت‎های شما به اتمام رسد.

تمرکز بر صحبت‌های مشتری

مورد بعدی این است که بارها برای ما اتفاق افتاده، برای آنکه سریعا به فرد مقابل خود توضیح یا جواب بدهیم، در حین سؤال یا صحبت‎‌هایی که وی در ذهن خود دارد، تنها با شنیدن سؤال ابتدایی به فکر حاضر کردن جواب خود بودیم و به همین دلیل از ادامه صحبت‌های او غافل شدیم و در نتیجه پاسخی خواهیم داد که هیچ ارتباطی به مشکل طرف مقابل ما ندارد. از طرفی وی متوجه نبود توجه ما به حرف‌هایش در حین صحبت‌هایی که داشته، نیز بوده و به همین دلیل در پایان از شما که مشتری بیمه هستید، این سؤال را خواهد پرسید که آیا حواستان به حرف‎های من بوده است؟؟؟!!!

همچنین ببینید :  Chat Hour

مورد بعدی آن است که اگر شما منظور طرف مقابل خود را به خوبی متوجه نشدید از وی نخواهید که برای شما دوباره توضیح دهد. تنها به او آنچه متوجه شده‌اید را به وی توضیح دهید. در صورتی که مناسب بود وی قبول می‎کند اما اگر نبود توضیحات دیگر و جامع‎تری را به شما خواهد داد تا جواب سؤالات وی را بهتر به او توضیح دهید.

این مواردی که ذکر شد یک سری اصول صحبت کردن و نحوه برقراری ارتباط با مشتری یا به نوعی مشتری مداری است که در یک مطلب کاملا ساده و به شکل گفتاری به شما مخاطبان سایت بیمه که ممکن از در فروش بیمه فعالیت داشته باشید، ارائه شده است.