اعتیاد یکی از بیماری‌های مهمی است که امروزه تعداد زیادی از جوانان و افراد میانسال به آن مبتلا هستند. اعتیاد نه زن می‎شناسد نه مرد. همه افراد از هر نوع سن و طبقه‌ای می‌توانند به این بیماری دچار شوند و از آن رنج ببرند. در حقیقت اعتیاد نه تنها روح و روان بلکه تمامی مال و ثروت یک فرد را به سوی خود می‌کشد.

فرد برای آنکه بتواند از درد و ناراحتی و خماری ناشی از عدم مصرف مواد رهایی یابد به ناچار باید تن به هر راهی دهد تا بتواند مواد را به بدن خود برساند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بیمه معتادان آشنا کنیم.

مزایای بیمه معتادان

معضلات زندگی با معتادان

برخی از افراد معتاد تا حدی پیش می‎روند که باید تمامی زندگی خود را در این راه صرف کنند. حتی وسایل موجود در منزل را می‎فروشند تا بتوانند هزینه‎های مواد را تأمین نمایند. این خود بزرگترین مشکلی است که خانواده این افراد با آن روبه رو هستند. آنها فرد معتاد را می‎شناسند و از هیچ کمکی برای درمان و کمک به او فروگذار نمی‎کنند. اما فردی که معتاد است دیگر آنها را نمی‎شناسد و دوست دارد تا از درد و ناراحتی درونی خود رهایی یابد.

مزایای بیمه معتادان

امروزه فرهنگ سازی‎های بسیاری برای ترک اعتیاد به کار گرفته شده اما متأسفانه هنوز هم درصد زیادی از افراد از این بیماری رنج می‎برند. مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی بسیاری برای ترک این بیماری دایر گردیده که با حمایت‎های مالی و عاطفی خوبی خدمت رسانی را انجام می‎دهند.

تا زمانی که فرد معتاد خود به این باور نرسد که این مواد برای بدن او مشکل ساز می‎شوند و همواره در حال تخریب او هستند هیچپگاه نمی‎تواند شرایط را به نفع او تغییر داد. زیرا بارها این اتفاق رخ داده که برخی از افراد با اجبار خانواده خود تن به ترک اعتیاد داده اند اما پس از اندک زمانی دوباره به مصرف مواد روی آورده‌اند.

بیمه‎ای برای معتادان

یکی از روش‌های انگیزشی که امروزه به آن روی آورده شده تا بتواند تغییری را در شرایط زندگی یک معتاد ایجاد نماید بیمه معتادان خواهد بود. تعداد زیادی از افراد معتاد جهت تأمین هزینه‎های درمانی برای بیمه شدن فراخوانده شده که برخی از آنها حتی با دفترچه بیمه‎های دیگر همراه بوده‎اند. در حقیقت نه تنها بیمه سلامت بلکه سایر بیمه‎های کشور هم برای رفع معضل اعتیاد پا در این راه نهاده‎اند تا این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

این افراد معتاد توسط خدمات بیمه به خوبی تحت پوشش قرار می‎گیرند و از مزایای بیمه‎ای در بیمارستان‎ها و محل‎های تعیین شده استفاده می‎نمایند. در حال حاضر آمار افراد دریافت کننده خدمات به حدود سی و چهار هزار نفر رسیده که در ابتدای طرح درصد قابل قبولی را تشکیل می‎دهند.

مزایای بیمه معتادان

افرادی معتاد توسط خانواده‎های خود برای استفاده از این نوع بیمه به مراکز بیمه سلامت مراجعه نمایند. زیرا بیمه‎ای که خدمات بیمه معتادان را برعهده دارد در حقیقت همین سازمان بیمه‎ای خواهد بود. بسته‎های خدماتی برای یک فرد بیمار تنها برای درمان بوده و معمولا هزینه‎هایی که برای بستری به وجود می‎آید برعهده بیمه سلامت نخواهد بود. این افراد می‎توانند با پرداخت کردن هزینه‎های سی درصدی به استفاده از آنها بپردازند.

منبع:

دکتر سلام