کار یک فعالیت اجتماعی برای گذران زندگی و معیشت می‎باشد. این موضوع یکی از نیازهای روزمره هر فرد است. در کنار فعالیت‎های اجتماعی در برخی از مواقع بر اساس شرایطی که فرد دارد می‎تواند از کمک نهادهای اجتماعی توسط کمیته امداد و بهزیستی هم بهره ببرد. اما در هر صورت شغل خانگی برای اینگونه  افراد در بهتر شدن شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود.

شغل خانگی و دغدغه های موجود در پی آن

برپا کردن شغل خانگی خود نیازمند رعایت یک سری از اصول می‎باشد. در ابتدا باید با هزینه اندک به عنوان سرمایه فعالیت خود را آغاز نمایید. سپس برای کار خود تبلیغات انجام دهید و آن را به دوست و آشنایان معرفی کنید. پس از گذشت یک مدت زمان طولانی کسب و کار شما شناخته شده می‎شود و از آن پس رونق خوبی به زندگی شما خواهد داد. اما در پی این سالها تلاش مشکلاتی هم گریبان گیر شما خواهد شد.

 

راه اندازی یک شغل خانگی چگونه است؟؟؟

شغل‎های خانگی شاید از نظر بسیاری از افراد کار ساده و راحتی باشند. اما برای هر نوع فعالیتی که سودرسانی در پی داشته باشد نیاز به دریافت مجوز دارید. زیرا در چنین حالتی می‎توانید از مزایای بیمه‎ای هم استفاده نمایید. اما اگر تنها به داشتن یک شغل و کسب پولی از آن اکتفا می‎کنید دریافت مجوز ضرورتی ندارد. نمونه شغل‎هایی که می‎توان به آن اشاره کرد در رابطه با خیاطی خانم‎هادر خانه می‎باشد.

شغل خانگی و دغدغه های موجود در پی آن

یک سری از خانم‎های خانه دار خیاطی را به عنوان هنر می‎دانند و هر چند وقت یکبار پیراهن یا لباسی را برای پر کردن وقت خود یا نیاز سایر اعضا می‎دوزند. در کنار آن خانم‎هایی هم حضور دارند که هر چند وقت یکبار برای دوست و آشنایان خود به دوختن لباس مشغول می‎شوند و از این راه درآمد نسبتا کمی را به دست خواهند آورد. مورد بعدی خانم‎هایی هستند که تعداد سفارش‎های بالاتری را می‎گیرند و به عنوان یک شغل خانگی از خیاطی خود بهره می‎برند. این افراد درآمد خوبی دارند اما هیچ نوع آینده‎ای برای شغل خود ندارند و درآمد آنها دچار نوسان خواهد شد.

شغل خانگی و دغدغه های موجود در پی آن

به عنوان مثال در یک ماه بر اساس افزایش تعداد سفارش‎ها هم خستگی بیشتر و هم درآمد بیشتری را به دست خواهند آورد اما ماه بعد اینگونه نیست. در صورتی که در این بین به یک بیماری دچار شوند درصد زیادی از درآمد آنها در همین راه از بین خواهد رفت.

در کنار این موارد دسته دیگری هم هستند که با دریافت مجوز و گرفتن تسهیلات نه تنها خود بلکه تعداد دیگری از زنان را در خانه یا در یک مغازه مشغول بکار خواهند کرد. به واسطه تولیدی که دارند بیمه خواهند شد و از بسیاری هزینه‎ها رهایی خواهند یافت.

 

ترس از راه اندازی شغل خانگی

شغل خانگی تنها مخصوص خانم‎ها نیست، بلکه آقایان هم می‎توانند چنین شغل‎هایی را انجام دهند. به عنوان مثال برخی از مردان می‎توانند کارگاه خیاطی یا ساخت مبل خود را در حتی مکان کوچکی همچون پارکینگ راه اندازی نمایند. بسیاری از هزینه‎ها همچون رفت و آمدها و تلف شدن وقت و یا پرداخت اجاره کاهش خواهد یافت اما شاید با دریافت مجوز نیازمند پرداخت مالیات باشید که قطعا در کنار مزایای آن هزینه اندکی خواهد بود.

شغل خانگی و دغدغه های موجود در پی آن

شغل خانگی همانند یک شغل بیرون از خانه می‎تواند تغییر بزرگی در وضعیت معیشتی شما به وجود آورد، بنابراین نباید از شروع آن ترس داشته باشید. بهترین راهکار استفاده از تجربه دیگران در این گونه مشاغل است. اینکه آنها کار را چگونه آغاز کردند، از چه راهی افزایش درآمد داشته‌اند و همچنین با ضررهای در حین کار چگونه مقابله کرده‎اند گزینه‎های خوبی برای از بین بردن ترس می‎باشد.

 

اعطای تسهیلات به شغل خانگی

تولید کننده همیشه از فروش محصولات خود گلایه دارد. وی بارها توضیح می‎دهد که در مرحله اجرا و مونتاژ و به صورت کلی تولید هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و با وجود کسری‎های موجود هزینه کار تأمین می‎شود. اما برای دریافت هزینه خرج شده مشکلات زیادی وجود دارد، زیرا با وجود برندهای خارجی تمایل برای مصرف کالای تولید در داخل کشور بسیار پایین می‎باشد. بنابراین نیاز دارد تا توجه بیشتری از سوی مسئولان به این زمینه انجام پذیرد.

شغل خانگی و دغدغه های موجود در پی آن

بانک‎ها و بیمه ها باید تسهیلات لازم برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی را فراهم کنند. تنها یک توجه کوچک می‎تواند ترغیب بزرگی برای ادامه راه پدید آورد. افزایش تعداد ماه‎ها و کاهش هزینه‎های پرداختی برای اقساط، علاوه بر آن تسهیل در پرداخت حق بیمه به کارکنان و کارگران خود یکی از نیازهای بسیار اساسی در شغل خانگی می‎باشد که باید نسبت به آن توجه ویژه‎ای صورت پذیرد.

 

بیمه‎های درمانی در شغل خانگی

شغل خانگی یکی از مشاغل پرزحمت، پر از استرس با آینده‎ای نامعلوم خواهد بود. در این مشاغل آسیب به بدن بیش از آنچه که تصور می‎شود وجود دارد. اما زمانی که یک فرد تمام عمر خود را در این راه فدا می‎کند، در نهایت در زمانی که به بیمه‎های درمانی نیاز دارید و به نوعی از کار افتاده می‎شود، روند دیگری را مشاهده خواهد کرد. مراحلی که شاید تا پیش از این با آنها مواجه نبوده بود.

شغل خانگی و دغدغه های موجود در پی آن

در نهایت بیمه او برای بازنشسته شدن و از کار افتاده بودن مورد تأیید قرار نخواهد گرفت. زیرا هم سن کمی دارد و هم سالهای فعالیت او برای بازنشسته شدن اصلا کافی نیست. بیمه‎های درمانی باید شرایط کاری این افراد را در نظر داشته باشند و برای درمان و تأیید بازنشستگی سن کمتری را تأیید نمایند. دولت در این راه باید نقش حماتی خود را به همگان نشان دهد، در حالی که تاکنون تنها در این زمینه وعده‎های بسیاری داده شده و عملی شدن آنها به سالهای بعدی موکول شده است.

منبع:

تی نیوز