مازندران و گلستان از جمله مناطق درگیر سیل شدید در نوروز سال 98 بودند، اما خوشبختانه توانسته‎اند تا خرابی‎های موجود را به خوبی کنترل و مدیریت نماید.

ما همیشه از این موضوع صحبت می‎کنیم که چگونه می‎توانیم به خوبی آنچه که وجود دارد را نیز از میان برداریم، در واقع همواره باید این نکته را مدنظر خود قرار دهیم که در سال جاری خسارت‎های جبران‎ناپذیر بسیاری به وقوع پیوست که تنها راه برای ما مدیریت کردن آنها است. زیرا وقوع چنین سیل عظیمی در این زمان بسیار غیرمنتظره و همچنین غیرقابل پیش بینی بود، بر همین اساس ستاد مدیریت بحران نتوانست تا آنچه که نیاز بوده را نیز به خوبی جبران نماید.

سیل در مازندران و گلستان و تخمین خسارت های ناشی از آن

ستاد مدیریت بحران برای شرایطی از بحران است که پیش از وقوع آن بتوانیم تغییراتی را اعمال نماییم، نه آنکه در وضعیت فعلی هرآنچه که وجود داشته را نیز از میان برداریم. خسارت‎هایی که به تمامی منازل در سیل های اخیر وارد شده با یک برآورد کاملا نسبی که شاید بیشتر از آن هم به وقوع پیوسته باشد چیزی در حدود بیش از پنج میلیارد تومان بوده که خود رقم بسیار بالایی خواهد بود. این خسارت‎ها نه تنها به منازل وارد شده، بلکه خسارت‎های مالی دیگری نیزتخمین زده شده است، به عنوان مثال می‎توانیم از بین رفتن زمین‎های کشاورزی حاصلخیز را نمونه‎ای از آن بدانیم.

در واقع می‎توان گفت که بیمه ایران تنها بیمه‎ای است که می‎توانیم با استفاده از آن تغییراتی را نیز به وجود آوریم. بیمه ایران یک بیمه دولتی است بنابراین در چنین شرایطی تنها این بیمه می‎تواند کمک‎های لازم را نیز انجام دهد. علاوه بر آن صنایعی هم بوده‎اند که در حین فعالیت خود تحت پوشش بیمه ایران بوده‎اند و حالا این بیمه باید بتواند این خسارت‎ها را نیز جبران نماید. از نظر اینکه سیل اخیر در خصوص بیمه بدنه تاکنون چند مورد خسارت را وارد کرده می‎توان رقم سی و هفت را مدنظر قرار داد و همچنین برای پرداخت نمودن تمامی آنها تلاش‎های بسیاری انجام شده که بتوان در حدود نود درصد را نیز پرداخت نمود.

سیل در مازندران و گلستان و تخمین خسارت های ناشی از آن

تعداد خسارت‎هایی که به منازل مسکونی نیز وارد شده از بین منازل موجود در حدود هزار خانه بوده که تنها از این میان بیست درصد از آنها تحت پوشش بیمه ایران بوده‎اند که این بیمه توانسته خسارت آنها را پرداخت نماید. یعنی چیزی در حدود دویست خانه برای بیمه ایران بوده است.  سایر خسارت‎های وارد شده‎ای که بیمه ایران می‎تواند آنها را پرداخت نماید در حقیقت مورد بررسی قرار گرفته‎اند تا بتوان به یک نتیجه‎ی منطقی در خصوص آنها رسید.

نظر شما درباره سیل در مازندران و گلستان و تخمین خسارت های ناشی از آن  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز