تأمین اجتماعی توانسته تا در مرحله‎ی بعدی واریز نمودن سبد کالا به حساب مشمولین، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را نیز قرار دهد تا از این سبد بهره ببرند.

بیمه تأمین اجتماعی برای برخی از افراد که از سالها قبل بیمه بوده‎اند به صورت مستمری ماهانه حقوقی را تعیین می‎کند تا برای سالهای سال این حقوق هرچند کم را به حساب آنها واریز نماید. شاید سی سال بیمه بودن و پرداخت حق بیمه‎ها نتیجه‎ای جز این را هم به دنبال نداشته است اما قطعا افراد بیمه شده که به عنوان مستمری بگیران تأمین اجتماعی هم هستند نمی‎توانند از چنین شرایطی بهره مناسبی ببرند و باید به کارهای دیگری هم مشغول باشند.

سبد کالا در بیمه تأمین اجتماعی

سبد کالا نوعی بسته برای حمایت از مردم ایران خواهد بود که توسط دولت نیز به حساب‎هایی که به عنوان مشمولین برای دریافت هستند واریز می‎شود تا بتوانند هرآنچه که نیاز اولیه و ضروری می‎باشد را تهیه نمایند، گرچه این حق واریز شده در مقایسه با قیمت‎های موجود بسیار پایین است اما می‎تواند درصدی از مشکلات آنها را نیز حل کند. این حق و حقوق برای افرادی تعیین می‎شود که از نظر مالی در حدود زیر سه میلیون حقوق دارند که تقریبا اکثر افراد مستمری بگیر از تأمین اجتماعی در چنین محدوده‎ای قرار می‎گیرند.

بودجه خوبی برای سبد کالا در نظر گرفته شده که با توجه دولت و سازمان برنامه و  بودجه به حساب مشمولان نیز واریز خواهد شد. در ابتدا توزیع این سبد برای افرادی بود که بازنشسته بوده و از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‎کردند. حالا که این قشر به اتمام رسیده نوبت به کسانی می‎رسد که در شرایط فعلی به عنوان مستمری بگیر تأمین اجتماعی نیز حضور دارند. پس از آن تمامی کسانی که بیمه هستند و در بخش‎ها مشغول به کار هستند که فرقی ندارد دولتی باشد یا خصوصی اما باید حقوق زیر سه میلیون را دریافت کنند در این زمره قرار خواهند گرفت.

سبد کالا در بیمه تأمین اجتماعی

در حال حاضر لیست تمامی مشمولان به همراه شماره حساب‎های مربوط به آنها نیز تهیه شده و در نتیجه می‎تواند به عنوان لیست اجرایی برای واریز نیز تأیید شده باشد. در خصوص اقشار دیگری که برای یک بار از سبد استفاده نموده‎اند تا پایان سال باز هم سبد کالای دیگری در میان خواهد بود اما آنچه که اهمیت دارد در خصوص توجه نمودن به مبحث اعتبارات می‎باشد. تا زمانی که اعتبار آنها قطعی نشود نمی‎توان انتظار تغییر داشت.

در مقابل برخی از افراد هستند که بیمه‎ای ندارند اما برای دریافت نمودن یارانه اسمشان در لیست است، چنین افرادی که تعداد آنها هم زیاد نیست باید از سوی استاندار نیز تأیید شوند تا در نهایت واریزی آنها هم مقرر شود.

نظر شما درباره سبد کالا در بیمه تأمین اجتماعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز