رانندگان کامیون اقشار زحمت کشی هستند که متأسفانه چند سالی می‌شود دچار مشکلاتی زیادی شده‎ و مطالباتی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

داشتن بیمه تأمین اجتماعی و همچنین گرفتن برخی از غرامت‎ها از این بیمه بخشی از مطالبات آنها می‎باشد. در سالهای اخیر بیمه تأمین اجتماعی مشکلات مالی زیادی را تجربه کرده، به همین دلیل شاید برخی از غرامت‎ها با مدت زمانی طولانی‎تری نیز پرداخت شده اند. اما امروزه بیمه تأمین اجتماعی به خوبی تمامی هزینه‎ها را رفته رفته پرداخت می‎کند تا طلبی باقی نماند. در زمینه پرداخت‎ها باید دولت هم بتواند کسری‎ها را با دادن بودجه بیشتر به نوعی جبران کند، زیرا بزرگترین بیمه کشور تحت فشار مالی قرار دارد.

رفع مشکلات عدیده رانندگان کامیون

رانندگان کامیون که باید بخشی از آن را خود آنها، بخشی دیگر را دولت و بخشی را تأمین اجتماعی نیز بپردازد با اندکی مشکل مواجه شد. یکی از سهم‎ها که مربوط به دولت بود با طرف مدت زمانی کم به نوعی کمتر پرداخت می‎گردید، در این راستا برای آنکه جبران شود رانندگان باید سهم بیشتری را پرداخت می‎کردند که قطعا با شرایط امروز کاری این رقم برای آنها سنگین بود. پس از مدت کوتاهی بیمه تأمین اجتماعی مشکل را حل نموده و شرایط را به همان صورت قبل باز گرداند. این تغییر برای رانندگان کامیون بسیار خوب بود.

از مشکلات دیگر رانندگان کامیون در بخش کشاورزی که حمل و نقل محصولات را نیز برعهده دارند وضعیت بیماری آنها می‎باشد. متأسفانه بدون توجه به وضعیت بیمار بودن فرد، کارت هوشمند رانندگی او نیز منقضی می‎شد. قطعا تمدید نکردن آن هزینه‎های جریمه‎ای را برای یک راننده به وجود می‎آورد. رانندگان درخواست یک تغییر در این شرایط را دارند. بر همین اساس خوشبختانه به درخواست آنها اهمیت داده شد و کارت هوشمند آنها تا مدت زمانی منقضی نشده تا بتوانند برای تمدید آن اقدام نمایند.

رفع مشکلات عدیده رانندگان کامیون

مطالبات و پرداختی‎های مربوط به رانندگان کامیون که برای بخش دستمزدها و . . . بود در مدت زمان حدود چهار می‎شود که پرداختی نداشته، در نتیجه این مشکل مربوط باید به طرقی از بین برود. زیرا حق الناس است و باید بتوان این کسری را به آنها باز گرداند. بیمه و همچنین دولت در یک همکاری توانستند تا با همفکری این مطالبات را به آنها باز گردانند. البته این بازگشت ممکن است که مدتی طول بکشد زیرا پرداخت این تعداد در یک زمان مشخص امکان پذیر نیست، اما جای نگرانی وجود ندارد و پرداخت انجام خواهد شد.

رفع مشکلات عدیده رانندگان کامیون

همانطور که اطلاع دارید رانندگان کامیون تا چندی پیش اعتراضاتی در خصوص کرایه‎های خود داشتند. خوشبختانه درصد کرایه‎هایی که برای آنها در نظر گرفته شد در حدود بیست درصد نیز افزایش پیدا کرد. این افزایش بیست درصدی به نفع آنها بوده و تقریبا بار بسیاری از مشکلات را از روی دوش آنها برداشته است. افزایش کرایه‎ها حدود سی روز پیش اجرایی شده است.

نظر شما درباره رفع مشکلات عدیده رانندگان کامیون چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز