ربات‌های بیمه‌ای یکی از جدیدترین تکنولوژی‎هایی است که امروزه با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده. این ربات‌ها قابلیت آن را که به جای بسیاری از کارشناسان و کارکنان بیمه‌ای، خدماتی با دقت بیشتر و با سرعت بیشتر نیز عرضه کند. این خدمات طبیعتا از بسیاری خدمات شرکت‌های بیمه‌ای با نظم بیشتر و سر زمان خود صورت می‌گیرد. زیرا ربات‌ها همچون انسان‌ها دارای احساسات و مشکلات نیستند که بخواهند در کار آنها را دخالت بدهند.

ربات‎هایی جایگزین کارمندها!

شاید بتوان گفت که مشتری‌مداری در ربات‌های بیمه‌ای از بسیاری از شرکت‌ها که در دنیا ادعای مشتری مداری دارند بیشتر و بهتر باشد. این ربات هر برنامه‌ای که به آنها داده شود را در کمترین زمان ممکن که بر پایه دقیقه یا حتی ثانیه است انجام خواهند داد. شاید هیچ کارمندی نتواند چنین سرعتی را در کار خود تجربه کند.

ربات های بیمه ای

ربات‌های بیمه‌ای، ربات‎های هوشمندی هستند که هم اکنون می‌توانند بسیاری از شرکت‌ها را از ضررهای مسلم نجات دهند. این ربات‌ها می‌توانند در نقش یک کارشناس بیمه‌ای برای برآورد خسارت وارد شده به خودروها بسیار مفید باشد. حتی این ربات‌ها می‌توانند خسارت‌های جانی وارد شده در تصادفات به عابرین یا سرنشینان را به صورت کاملا دقیق برآورده و همچنین میزان هزینه نهایی را مشخص کنند. به همین دلیل بسیاری از رشوه‎های بین کاری که می‎تواند ضررهای بیشتری را به شرکت‎ها وارد کند از بین خواهند رفت.

ربات‌هایی در خدمت صنعت بیمه

ربات‌های بیمه‌ای می‎توانند سودهای بسیاری را نسبت به قیمت خود ربات‎ها برای شرکت‎ها داشته باشند که ارزشمند خواهد داشت. هم اکنون اکثر شرکت‌های دنیا منتظر این ربات‌های بیمه‌ای هستند. مسئولان بیمه می‌توانند با پولی بزرگ در یک زمان، بسیاری از هزینه‌های داخلی و مربوط به حقوق کارمندان و . . . را از لیست مالی خود حذف کنند که این کار بسیار لذت بخش خواهد بود.

اما شاید ربات‌های بیمه‌ای برای مشکل بیکاری که در تمام جهان گریبان گیر کشورها شده و دولت‌ها نمی‌توانند راهکاری برای رفع سریع آنها داشته باشند، بسیار مشکل‌ساز می‌شوند. زیرا هوش مصنوعی به کار رفته در ربات‌ها اگر معادل مغز انسان نباشد، کمتر از آن هم نخواهد بود. پس می‌تواند مورد علاقه بسیاری از مدیران عالی رتبه در زمینه بیمه و سایر مشاغل گوناگون باشد.