بیمه سلامت بیمه‎ای است که در جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران خاص این خدمات را به صورت کاملا رایگان و بدون دریافت هزینه‎ای نیز پرداخت خواهد کرد.

بررسی‎ها نشان می‎دهد که در سال گذشته رقمی که برای کمک به بیماران خاص نیز خرج شده است در حدود هزارو پنجاه میلیارد تومان می‎باشد که رقم بسیار زیادی خواهد بود. این خدمات و هزینه‎ها از سوی دولت نیز پشتیبانی می‎شود و هزینه‎ای از آن بیماران خاص دریافت نمی‎شود. این بیماران نیز در زمره بیمارانی قرار دارند که به دلیل بیماری باید هزینه‎های بسیار زیادی را پرداخت کنند. بار بیماری این افراد بسیار بدتر از تصور ماست و به همین دلیل نیاز است تا حمایت‎‏ها نیز بیشتر شود.

رایگان ماندن بیمه سلامت

افرادی که بیمه سلامت را نیز به عنوان بیمه اصلی خود انتخاب نموده‎اند و به عنوان بیمار خاص از خدمات مطلوب آن بهره می‎برند بیمارانی هستند که به بیماری‎های مختلفی دچار هستند از قبیل این بیماری‎های بسیار سخت می‎توان به تالاسمی، بیماری ام اس، پیوند کلیه و حتی دیالیز نیز اشاره نمود. این بیماری‎ها سلامت یک فرد را به شدت تحت کنترل خود قرار می‎دهند و بر همین اساس نه تنها یک فرد بلکه خانواده او نیز تحت تأثیر این بیماری قرار خواهند گرفت. در جدیدترین بودجه درمانی قرار است تا علاوه بر پنج بیماری، سه بیماری دیگر نیز اضافه گردد تا روند درمان این افراد کامل شود.

رایگان ماندن بیمه سلامت

بیمه سلامت می‎تواند هزینه‎های ناشی از نازایی را هم برعهده بگیرد. البته بررسی‎ها نشان می‎دهد که بیمه سلامت قصد دارد تا درصدی از هزینه‎های مربوطه را نیز برعهده بگیرد. متأسفانه هزینه‎هایی که به دلیل نازایی از خانواده‌ها درخواست می‎شود به دلایل مختلف قابل پیش بینی نیست، در نتیجه بخشی از آن برعهده خانواده‎ها خواهد بود. خوشبختانه بیمه سلامت توانسته به عهد خود وفا کند و جمعیتی که بالای سی میلیون هستند را تحت پوشش خود قرار دهد.

رایگان ماندن بیمه سلامت

بیمه سلامت هزینه‎ها را بسیار کاهش می‎دهد. این بیمه برای اکثریت مردم نیز به صورت رایگان خواهد بود اما درصد زیادی از مردم هم که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند باید خود هزینه‎های مورد نظر را پرداخت نمایند. ارائه دادن خدمات به معنای کمیت کار نیست بلکه هرچه کیفیت کار نیز بالاتر برود از مطلوبیت خوبی نیز برخوردار خواهد بود. در سلامت سیاست نقشی ندارد بنابراین با توجه به وجود تحریم‎ها به دلیل خودکفایی در ارائه اکثریت خدمات و داروها می‎توان این انتظار را داشت که این موضوع خللی در ارائه خدمات ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما درباره رایگان ماندن بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز