دفترچه بیمه سلامت باید در سال جدید به صورت کلی حذف گردد اما گویا در حالت فعلی این کار به صورت کامل انجام نشده است و در واقع گفته می شود که هیچ احتمالی را برای آن نمی توان داد.

در بسیاری از شهرهای ایران و در واقع بهتر است تا بگوییم که در بسیاری از استان ها این طرح نیز انجام شده و قرار است تا تا دفترچه بیمه سلامت و همچنین علاوه بر آن دفترچه بیمه تأمین اجتماعی به صورت کامل از سیستم بهداشتی و درمانی حذف گردیده و خدمات به صورت الکترونیکی نیز انجام شود. بنابراین زمانی که شما اطلاعات اولیه همانند کدملی یک فرد را در سیستم بزنید اطلاعات شخصی او نیز پیدا خواهد شد.

در خصوص دفترچه بیمه سلامت اخبار جدید در راه است!

تنها برای این کار فرد باید کارت ملی خود را نیز به همراه داشته باشد. در غیر این صورت اگر اصل کارت ملی به همراه نباشد یا فرد کد ملی خود را به صورت کامل در خاطرش نداشته باشد اطلاعات صحیحی در دسترس او نخواهد بود. زمانی که کد ملی درخواست می شود اطلاعاتی در صفحه دیده میشود که پس از آن فرد می تواند لیست داروها ، لیست تمامی نسخه ها ، وضعیت سلامتی و . . . را نیز به دست آورد. این اطلاعات نه تنها برای پزشکان در دسترس خواهد بود و راحت تر می توانند آن را نیز داشته باشند ، بلکه می توان گفت که برای تمامی مراحل بعدی یعنی در داروخانه ها ، آزمایشگاه ها ف همچنین مراکزی که برای تصویربرداری هستند هم کاربرد زیادی دارند.

برای بیمه سلامت پس از راه اندازی چنین سیستمی باید زیرساخت های آن در تمامی مراز از جمله سیستم ها و اینترنت پرسرعت و سامانه ای جامع نیز فراهم شود. پس از آن باید در خصوص تعرفه ها هم تغییراتی ایجاد شود. زیرا در غیر این صورت قیمت ها واقعی نبوده و ارائه خدمت هم درست صورت نمی گیرد. این کار می تواند سرعت عمل مربوط به ویزیت ، نسخه نویسی ، نوبت گیری در کلینیک ها ، داروخانه ها و . . .  را کاهش داده و فرد سریعا کارهای خود را نیز انجام دهد .

در خصوص دفترچه بیمه سلامت اخبار جدید در راه است!

وزیر بهداشت کنونی بر الکترونیکی شدن سیستم مربوط به خدمات درمانی تأکید بسیار دارد و هزینه های فعلی را برای تقویت این سیستم می داند ، زیرا این سیستم را باید به سرعت تداوم بخشید و در نهایت بتوان آنچه را که مورد قبول مردم است به آنها تقدیم نمود.

نظر شما درباره در خصوص دفترچه بیمه سلامت اخبار جدید در راه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز