داروخانه دارها با وجود تغییراتی که در خصوص بیمه سلامت رخ داده اعتراضات شدیدی دارند که باید نسبت به آنها رسیدگی شود تا بتوان به کار ادامه داد.

متأسفانه خبرهای مختلفی در فضای مجازی منتشر می‎شود که درصدی از آنها حقیقت دارد و درصد دیگر نیز تنها ادعا خواهد بود. در خصوص بیمه سلامت هم خبرهای زیادی انتشار پیدا کرده که اصل خبر را به اطلاع شما خواهیم رساند. گویا در اقدامات اخیر بیمه سلامت برای دادن دارو به بیمارانی که تحت پوشش این بیمه قرار دارند سقف‎هایی تعیین شده است. این سقف‌ها در اصل نباید تعیین گردد و باید دارویی که بیمار می‎خواهد به او داده شود.

داروخانه ها و مشکلات بیمه سلامت

چه بسیار افرادی هستند که مریض‎های بدحالی دارند اما چون بیمه سلامت سقف را از نظر ریالی تعیین نموده داروهای آنها به صورت کامل نیز پرداخت نخواهد شد. این خود می‎تواند زمینه ساز اعتراضات شود. تاکنون مردم اعتراضی نکرده‎اند؛ اما این اعتراض‎ها درون داروخانهها با مسئولین پشت پیشخوان وجود دارد که نیاز است تا ترتیب اثر داده شود. آنکه با مردم در ارتباط است این افراد در داروخانه هستند و عملا بیمه سلامت ارتباط تنگاتگی با مردم نخواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که چگونه تغییرات اعمال خواهد شد.

داروخانه ها و مشکلات بیمه سلامت

علاوه بر آن یکی از دیگر اقداماتی که بیمه سلامت انجام داده در خصوص همکاری با داروخانه ها می‎باشد. معمولا همکاری با داروخانهها باید برای هر داروخانهای امکان‎پذیر باشد که تقاضای قرار داد بستن با این بیمه را دارد.

اما گویا بیمه سلامت قرعه کشی را انجام می‎دهد و از بین داروخانهها آنهایی که قدیمی‎تر هستند را گزینش می‎کند. معمولا بیمارستان‎های جدید طرف قرار داد با این بیمه قرار ندارد. این بدین معنا نیست که داروخانهها تمایلی نداشته باشند، در حقیقت این بیمه سلامت است که همکاری با آنها ندارد.

داروخانه ها و مشکلات بیمه سلامت

در این صورت نباید مجوزی هم برای تأسیس داروخانه های جدید داده شود، زیرا یکی از بیشترین درصد بیمه‎هایی که تاکنون نیز وجود دارد بیمه سلامت بوده و مردم زیادی در این بیمه عضویت دارند. اما باید به این نکته توجه داشت که چنین بیمه بزرگی هنوز ساختارهای لازم را ندارد و هنوز نیز به سبک قدیم فعالیت می‎کند که خود می‎تواند شرایط فعالیت را سخت تر کند.

اگر شرایط همینطور ادامه داشته باشد باید در آینده‎ای نزدیک شاهد اعتراض‎های بسیار زیادی از سوی داروسازان در داروخانه باشیم، داروسازانی که تنها نگران مردمی هستند که برای دریافت داروی بیماران خود به این در و آن در می‎زنند.

نظر شما درباره داروخانه ها و مشکلات بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تسنیم نیوز