امروزه خرید بیمه نامه همانند خرید یک لباس در هر جایی که ارزان‎تر باشد، رونق بیشتری دارد. در حالی که باید خرید بیمه نامه را از این گونه بازارها جدا دانست و برای رونق بیشتر آن به صورتی که با همان قیمت اصلی باشد تلاش بیشتری کرد. در حقیقت هرچه جنس ارزان تر باشد، قطعا از نظر کیفیتی هم کاهش خواهد یافت و این نوع به نفع استفاده کنندگان آن نخواهد بود.

خرید بیمه نامه کم باشد یا زیاد؟؟

در همه استان‌های کشورمان ایران و در همه نمایندگی‎ها باید بر اساس قوانین یک نرخ مد نظر قرار داشته باشد و از وجود نرخ‎های غیرواقعی جلوگیری شود. در واقع شرکت‎هایی که از نظر قیمتی از حد واقعی کمتر می‌طلبند، باید جریمه شوند و این موضوع باید به صورت یک قانون اجباری در بین شرکت‌های بیمه‌ای پیگیری و رسیدگی شود تا از بازار رقابتی فاصله بگیرند.

 

عواقب نرخ‎های غیرواقعی در خرید بیمه نامه

یکی از دلایلی که تأکید زیادی بر روی خرید بیمه نامه از نوع واقعی مدنظر ما قرار دارد، این مورد است که بیمه نامه‎ها باید با یک نرخ ثابت باشند و از بی ثبات شدن بازارها به چنین شکلی پیشگیری کرد. اگر این روال ادامه داشته باشد که هر شرکتی بر اساس نیاز خود قیمت کمتری را ارائه دهد و در نهایت تعداد مشتری بیشتری داشته باشد سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

خرید بیمه نامه کم باشد یا زیاد؟؟

این موضوع می‎تواند به ضرر شرکت‎های بیمه‎ای باشد که برای ارائه قیمت‎های واقعی و خدمات با کیفیت نقدینگی بالایی ندارند، زیرا سود زیادی در راستای فروش بیمه نامه به دست نیاورده‎اند و اغلب خرید بیمه نامه‎ها هم در قیمت‎های پایین معامله شده است. پس یاد باید ضرر پس داد و تعداد مشتری بالایی به دست آورد که در نهایت به سود خواهید رسید، یا اینکه به صورت کلی ضرر پس دهید.

 

آیا تعیین نرخ خرید بیمه نامه بدون اصول است؟؟؟

از سالهای پیش همواره این صحبت وجود داشته که بازار بیمه برای خرید بیمه نامه به سمتی پیش می‎رود که در حقیقت رقابت بر سر خرید بیمه نامه و نرخ آن بالاتر است و هر شرکت بیمه‎ای سعی دارد تا از ارزان ترین‎های آن به مردم ارائه خدمت دهد. هیچ ارزانی بی دلیل نیست و قطعا هیئت‎های نظارتی به همین منظور گردآوری شده‎اند تا به این بازار ثبات ببخشند و قوانین را یادآوری کنند.

خرید بیمه نامه کم باشد یا زیاد؟؟

خرید بیمه نامه همانند خرید یک جنس خوب و باکیفیت از مغازه دار خواهد بود نه زیاد و نه کم آن از نظر قانون برای مصرف کننده مشکل ساز می‎شود. معمولا طبق قانون باید نرخ تصویب شده به مشتری‎ها داده شود یعنی همان نرخی که بر روی پاکت زده شده، اما در برخی از مواقع به علت ارزان بودن مواد و خدمت ارائه شده این قیمت پایین تر است، هر فردی چنین محصولی را قبول نمی‎کند.

 

کدام رشته‎های بیمه برای خرید بیمه نامه ارزان هستند؟؟؟

معمولا ما رشته‎های بیمه‎ای زیادی را در بازار داریم که هریک از آنها به طریقی می‎توانند کمک کننده باشند. اما اغلب آنها نه تنها کمک کننده نیستند، بلکه بسیار ضرر زننده هستند. این تصور برای مردم عادی است که در این خصوص تخصص زیادی ندارند و از اطلاعات کافی برخوردار نیستند. پس با اندکی تحقیق متوجه خواهیم شد که هر رشته بیمه‎ای به منظور کمک به معیشت مردم طراحی شده است.

خرید بیمه نامه کم باشد یا زیاد؟؟

شرکت‎ها و نمایندگی‌های بیمه‌ای برای آنکه بتوانند میزان فروش خود را افزایش دهند، از طریق کاهش دادن حق بیمه نامه‎ها این میزان را به دست می‌آورند. زیرا این موضوع در بیمه درمان که  تقریبا اجباری و در خصوص بیمه شخص ثالث که قطعا اجباری است، نیازی به رقابت وجود ندارد بلکه شرکت‌‎ها از این دو طریق در حال ضرر پس دادن می‎باشند. در نتیجه شرکت‌ها مجبورند تا از طرق دیگر به غیر از این دو بیمه برای جذب مشتری بیشتر اقدام نمایند.

 

آیا  خرید بیمه نامه بیمه شخص ثالث هم تخفیف دارد؟

تخفیف دادن یعنی کمتر حساب کردن نرخ بیمه نامه اصلی که قطعا این موضوع در خصوص برخی از بیمه‎ها امکان  ایجاد و در برخی از آنها وجود ندارد. یکی از بیمه‎هایی که بسیار مورد بررسی قرار دارد و رقابتی بودن بازار هم برای آن هنر محسوب نمی‎شود، در حقیقت بیمه نامه شخص ثالث است، زیرا تنها تخفیف به دلیل رعایت کردن حقوق شهروندی و تصادف نکردن می‎باشد.

 

چرا تخفیف در خرید بیمه نامه پرضرر خواهد بود؟؟؟

معمولا یکی از دلایلی که برای نمایندگی‎ها و شرکت‎‌های بیمه‎ای بسیار مورد بحث قرار دارد و باید به آن توجه شود، در رابطه با خرید بیمه نامهها با نرخ‎های واقعی و همچنین اعمال نرخ واقعی در فروش آنها می‎باشد. زیرا در صورتی که ما بخواهیم یک بیمه نامه را با همان نرخ غیر اصلی خود به فروش برسانیم قطعا در زمان پرداخت خسارت‎ها همچون بیمه بدنه، آتش سوزی، بیمه مسئولیت و . . . با ضررهای کلانی برای گروه عظیمی از جمعیت تحت پوشش خود روبه رو خواهیم شد.

خرید بیمه نامه کم باشد یا زیاد؟؟

شرکت‎های بیمه‎ای باید یک نگاهی به توانگری مالی خود بیاندازند و سپس بر اساس آن حدمجاز تخفیف را اعمال نمایند. هم اکنون که اکثر شرکت‎‌های بیمه‎ای از سطح توانگری بالایی برخوردار نیستند، قطعا چنین فعالیتی به ضرر آنها خواهد بود و به راحتی جبران نخواهد شد. از طرفی هرچه حق بیمه واقعی تر باشد، کیفیت خدمات ارائه شده هم افزایش خواهد یافت و این خود یکی از دلایل موفق شدن شرکت بیمه‎ای می‎باشد.