همین حالا تماس بگیرید 02128429963 info@bimeh.ir

در حال حاضر بیش از نیمی از هموطنان کشورمان ایران تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند. مخاطبان این سازمان ار اقشار مختلف جامعه بخصوص کارگران زحمتکش و خانواده ی محترم آنان می باشند. رضایتمندی شرکای اجتماعی جزء اولویت بندی مدیران و کارکنان سازمان تأمنی اجتماعی می باشد. خدمات درمانی یکی از شاخص ترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی بوده و علاوه بر بیمه شدگان اصلی ، افراد تحت تکفل آنان را نیز شامل می شود. همچنین خدمات درمانی این سازمان به دو شکل خدمات مستقیم و درمان غیر مستقیم ارائه می شود . رضایت مندی بیمه شدگان در درمان مستقیم با تلاش کارکنان مراکز درمانی ملکی محقق می شود.

در درمان غیر مستقیم علاوه بر همت دوسویه این سازمان با مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرار داد می باشد. در این راستا تدبیر مدیریت و تلاش کارکنان این سازمان برای تعامل مناسب در پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد ، منجربه افزایش اعتبار دفترچه های خدمات درمانی تأمین اجتماعی شده است.

به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد ، اضافه شدن خدمات درمانی بر اساس کتاب جدید ارزش نسبی خدمات ،مراقبت های سلامت در جمهوری اسلامی ایران ، از جمله اضافه شدن سیصد خدمت جدید و سریع به بخش درمان غیر مستقیم ، مشارکت در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، مشارکت مؤثر در اجرای برنامه ی نظام ارجاع و پزشک خانواده ، افزایش بیشتر منابع مالی بخش درمان ، افزایش خدمات مکانیزه در راستای کاهش اتلاف وقت ، اضافه شدن تعهدات دارویی جدید به لیست دارویی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین تسهیلات ارائه شده فراتر از تعهدات قانونی برای بیماران خاص ف بیماران سرطانی و بیماران پیوندی از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم ارباب رجوع انجام گرفته است. در آینده ای نزدیک هم تمامی دفترچه های این سازمان حذف و به جای آن یک کارت به هر فردی داده می شود تا خدمات درمانی مختلف را از آن طریق دریافت نماید.

همچنین ببینید :  بیمه مرکزی به مردم ایران در خصوص کلاهبرداری جدید بیمه ای هشدار داد !!!

آمار مراجعه برای دریافت خدمات درمانی با توجه به اینکه میزان فرانشیز هم کاهش یافته ، بسیار افزایش یافته و همچنن کیفیت خدمات درمانی هم در حد قابل قبول می باشد. به گونه ای که یک فرد از داشتن بیمه تأمین اجتماعی و استفاده از خدمات درمانی آن احساس رضایت و سربلندی دارد. زیرا این میزان فرانشیز که در گذشته سی درصد بوده ، امروزه به 5 إلی 6 درصد کاهش یافته و این کاهش چشمگیر خود دلیلی بر این افزایش تقاضا نیز می باشد. شاید در گذشته کمتر کسی تمایل به استفاده از خدمات درمانی دوره ای همچون چکاپ های مختلف برای پایش سلامتی خود داشت ، اما امروزه با مدیریت از جهات مختلف ، نظر مردم به این بیمه ی بزرگ جلب شده است.

خدمات درمانی

این نکته هم بسیار قابل توجه است که به دلیل در اختیار داشتن درصد بالایی از بیمه شدگان در بیمه تأمین اجتماعی ، کمتر جایی پیدا می شود که آماده ی عقد قرار داد با این سازمان بیمه ای نباشد. زیرا بیمه تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی با کیفیت را به نوعی تکلیف خود در برابر فرد بیمه شده می داند و به نوعی جلب رضایت مردم را تبلیغی بی ریا برای افزایش مشتری های دیگر می داند.

خوشبختانه مراکزی که برای درمان غیر مستقیم از سوی سازمان تأمین اجتماعی ارجاع داده می شود ، مراکزی هستند که مطالعات شبانه روزی برای انتخاب آنها صورت گرفته ، فرقی ندارد مرکز دولتی باشد یا خصوصی ، مهم این است که این سازمان وظیفه ی خود می داند که حتی برای درمان غیر مستقیم هم مراکزی را معرفی کند که از نظر کاری در وضعیت خوبی قرار دارند و به بیمه شدگان احترام می گذارند.

همچنین ببینید :  شرکت های بیمه ای در تقابل با وزارت بهداشت

البته باید واقع بین و به این مشکل که مراکز درمانی ملکی مربوط به این سازمان به دلیل مراجعات زیاد مردم همیشه شلوغ بوده و گرفتن نوبت در آنجا نیاز به صرف مانی طولانی دارد هم باید اشاره نمود. بهتر است که در هر استانی این مراکز درمانی و ملکی به چند تعداد وجود داشته باشد تا مردمی که خواهان دریافت خدمات درمانی از شهرهای دور و نزدیک هستند به این مشکل روبه رو نشوند.

در مواردی که چنین خواسته هایی امکان پذیر نیست باید یک معاینه ی اولیه برای هر شخص بیمار در مراکز درمانی ملکی خواه بیمارستان خواه مرکز انجام شود و در صورتی که درمان یا دارو در این مرکز وجود ندارد و یا امکان پذیر نیست باید به مرکزی مجهز تر ارجاع داده شود و به نوعی خدمت خریداری شود. این روند به عنوان یک قانون در تآمین اجتماعی مطرح است که متأسفانه در اکثر موارد انجام نمی شود. با سایت بیمه در مطلب بعدی همراه باشید تا با کیفیت خدمات درمانی ارائه شده توسط بیمه تأمین اجتماعی بیشتر آشنا شوید . . .

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: