همه روزه در تصادفات بین شهری تعداد زیادی از هموطنان ما مصدومین ترافیکی می‎شوند. بر این اساس پیگیری بیمه‎ها و وزارت بهداشت برای رسیدگی به امور این افراد ضروری می‎باشد.

حل مشکل مصدومین ترافیکی با تغییر رویه بیمه ها

تصادفات، حاصل بی‎نظمی‎ها

شرایط نامناسب و ترافیک‎های بین شهری خبر از شرایط نامناسبی در شهرها می‎دهد. در حقیقت امروزه تصادفات با وجود ترافیک‎های بین شهری بیشتر از گذشته شده و علاوه بر راننده و سرنشین جلو، در برخی از مواقع سرنشینان عقب نیز به شدت آسیب خواهند دید. بیمه‎ها و وزارت بهداشت باید با همکاری یکدیگر به شرایطی برسند که خسارت این افراد تا حدودی پرداخت گردد. اما متأسفانه همواره اختلاف‎هایی بین وزارت بهداشت و همچنین بیمه‎ها بر سر این موضوع وجود دارد که خدمات را با تعلل و کندی پیش می‎برد.

معمولا بیمه‎هایی که پرداخت خسارت را برعهده دارند باید به گونه‎ای فعالیت نمایند که در پایان از منبع درآمد این خسارتپ‎ها درصدی به وزارت بهداشت تعلق گیرد. در اینصورت این وزارتخانه هم می‎تواند برنامه ریزی‎های مربوط به خدمات درمانی را با شرایط بهتری به مردم ارائه دهد.

اما این سالها چنین واریزی‎هایی در حد رضایت وجود ندارد و وزارت بهداشت نیز در تأمین هزینه‎های بسیار زیاد مربوط به تصادفات ترافیکی با مشکل روبه رو است. این درصد در حال حاضر در حدود ده درصد می‎باشد که رقم نسبتا بالایی است.

حل مشکل مصدومین ترافیکی با تغییر رویه بیمه ها

شرکت‎های بیمه و مصدومین ترافیکی

برخی از شرکت‎های بیمه‎ای از این پرداختی‎ها سرباز می‎زنند. آنها حقی که باید برای وزارت بهداشت پرداخت کنند را در نزد خود نگاه می‎دارند در حالی که این حق برای وزارت بهداشت باید محفوظ نگاه داشته شود تا روند درمان مصدومین ترافیکی به خوبی انجام شود و در این صورت میزان بیمه‎های شخص ثالث نیز افزایش خواهد یافت. در این راستا در حدود بیشتر از هزار میلیارد بدهی از سوی شرکت‎های بیمه به وجود آمده که باید به نحوی پرداخت شوند.

بیمه‎ها و موضوع واریزی

بیمه‎ها به صورت نقدی پول را دریافت می‎کنند و مردم هم در پرداخت بیمه‎ها تعلل نمی‎ورزند. اما زمانی که باید این حق ده درصدی برای وزارت بهداشت واریز گردد به صورت ناگهانی تمامی مشکلات به بیمه‎ها می‎رسد و در پایان پولی برای واریز باقی نمی‎ماند. با این حال وزارت بهداشت به وظیفه خود به خوبی عمل نموده و کوچکترین تغییری را از نظر کیفیتی در کار به وجود نیاورده است.

حل مشکل مصدومین ترافیکی با تغییر رویه بیمه ها

یاری رساندن بیمه به مصدومان ترافیکی

این موضوع از سوی وزارت بهداشت به صورت جدی در حال پیگیری می‎باشد. زیرا در حال حاضر کسری بودجه در اغلب بیمارستان‎ها وجود دارد. تأمین داروها و سایر لوازم برای مصدومین ترافیکی نیازمند هزینه‎های بالایی است که باید بیمه‎ها در این راه کمک نمایند.

در صورتی که این واریزی‎ها از سوی بیمه‎ها انجام نشود از سوی مراجع قانونی به صورت کاملا جدی پیگیری خواهد شد تا مقصر اصلی این سستی در کار مشخص شود. هزینه‎های انباشته شده و متعلق به وزارت بهداشت نیز باید به نحوی جبران گردد.

نظر شما درباره حل مشکل مصدومین ترافیکی با تغییر رویه بیمه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز