بیمه تأمین اجتماعی توانسته تا بخش مربوط به بیمه خبرنگاران را عملی کند تا بتواند از این طریق خدمات بیمه‎ای را به این قشر ارائه دهد.

تمامی کارفرمایانی که در زمینه‎ی خدمات خبرنگاران فعالیت دارند می‎توانند از طریق پرداختن حق بیمه آنها این مشکل را برطرف نمایند. در واقع تمامی خبرنگاران و کسانی که در رسانه‎ها کار می‎کنند در شرایطی می‎توانند از این بیمه استفاده کنند که هیچ نوع فعالیت مزدبگیری را نداشته باشند. علاوه بر آن در صورتی می‎توانند استفاده کنند که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تأییدیه‎ای برای کار آنها صادر شود. تنها زمانی امکان این کار وجود دارد که از هیچ نهادی تحت حمایت نباشند و بتوانند از این نوع بیمه استفاده کنند.

حق بیمه خبرنگاران چگونه پرداخت می شود؟

برای استفاده از خدمات بیمه‎ای نیاز است تا پس از دریافت تأییدیه‎ها و معرفی از طرق مختلف، با داشتن سن مناسب همچون سن حداکثری پنجاه ساله از این بیمه استفاده نمایند. در صورتی که سن افراد متقاضی بیشتر از این میزان باشد یعنی بیشتر از 50 سال باشد قطعا سودی نخواهد داشت و اگر گردونه بیمه‎ای حذف می‎شوند، پس برای بیمه باید زیر 50 سال سن داشته باشند تا پس از آن بتوانند از مزایا استفاده کنند.

همچنین بیمه تأمین اجتماعی تخفیفی نیز در کار داده است، در این شرایط توصیه کرده تا افراد مورد نظر در صورتی که در بیمه تأمین اجتماعی نیز سابقه دارند، این سابقه را به بیمه خبرنگاران اعلام نمایند. در صورت تأیید شدن سابقه آنها، به سابقه بیمه جدید اضافه می‎شود و در نتیجه می‎توانند از آنها استفاده کنند. البته برای دریافت این بیمه همه‎ی رسانه‎ها مورد پذیرش بیمه تأمین اجتماعی نیستند، تنها رسانه‎هایی که معمولا به صورت آنلاین هستند، یا در زمینه‎ی خدمات الکترونیک یا دیجیتال خدمت ارائه می‎دهند، همچنین آنهایی که از سوی وزارت فرهنگ تأیید شده هستند می‎توانند از آن بهره ببرند.

حق بیمه خبرنگاران چگونه پرداخت می شود؟

افراد بیمه شده می‎توانند از طریق شماره حسابی که به آنها داده می‎شود حق بیمه خبرنگاران ماهیانه خود را بپردازند در نهایت در روز آخر ماه هم این پولها جمع آوری شده و به حساب تأمین اجتماعی واریز می‎گردد. در صورتی که پیش از دادن معرفی نامه و ثبت آن حق بیمه‎ای داده شود مورد تأیید نبوده و عملا از آن استفاده نمی‎شود. تا سه ماه فرصت داده می‎شود، این زمان برای پرداخت اولین حق بیمه می‎باشد، پس از آن به صورت ماهانه باید پرداخت انجام شود. در صورتی که فردی در این مدت حق بیمه‎ای را پرداخت نکند، قطعا معرفی نامه‎ی او باطل می‎گردد باید معرفی نامه جدیدی را ارائه دهد.

نظر شما درباره حق بیمه خبرنگاران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.