برای آنکه بتوان میزان جذب دانش آموختگان دانشگاهی را بیشتر نمود یکی از راه‌ها ایجاد انگیزه در بین کارفرمایان جهت جذب آنها می‌باشد.

یکی از مهم ترین طرح‌هایی که برای کارفرمایان در نظر گرفته شده طرح تشویقی است که با استفاده از آن این اجازه به کارفرمایان داده می‎شود تا بتوانند از طریق آن به کار گرفتن نیروهای آموزش دیده دانشگاهی از پرداخت حق بیمه به مدت یک سال تخفیف بگیرند. در واقع اگر کارفرمایی برای جذب نیرو بتواند از نیروهای دانشگاهی نیز استفاده کند نیازی نیست که از تاریخ شروع به کار او برای مدت یک سال حق بیمه‎ای را پرداخت نماید؛ زیرا این حق بیمه توسط دولت پرداخت خواهد شد.

جذب دانش آموختگان در کارگاه های فعال

به یاد داشته باشید که تخفیف مذکور تنها برای کارفرمایانی می‎باشد که توانسته‎اند از طریق جذب نیروهای دانشگاهی نرخ بیکاری را کاهش دهند. در صورتی که نیروی به کار گرفته از نوع دانشگاهی نباشد این کار بی فایده خواهد بود. این کار می‎تواند هم توسط بخش خصوصی و هم دولتی نیز انجام پذیرد و در این زمینه تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

جذب دانش آموختگان در کارگاه های فعال

اما در صورتی که یک کافرما بخواهد نیرویی را به عنوان کارورزی انتخاب کند می‎تواند از این طریق برای دو سال از کار او استفاده کند و بیمه‎ای پرداخت ننماید و پس از آن این نیرو را به کار بگیرد. این خود می‎تواند بزرگترین فرصت برای کارفرمایان باشد تا از این مزیت خوب بهره ببرند. این کارها نشان می‎دهد که استفاده از نیروی داخلی تا چه اندازه اهمیت دارد و همچنین می‎تواند بسیاری از هدررفت‎های انرژی و هزینه‎های ما را کاهش دهد.

جذب دانش آموختگان در کارگاه های فعال

در سالی که این طرح قرار داده شده تا امروز درصد زیادی از کارفرمایان از آن بهره برده‎اند. این نشان می‎دهد که تا چه اندازه فرهنگ استفاده از سرمایه‎های ملی در ایران جا افتاده است. به دلیل نامگذاری امسال باز هم بیمه تأمین اجتماعی بر این نوع فعالیت خود پایدار می‎باشد و قصد دارد تا  آن را ادامه دهد. این افراد که به عنوان دانش آموختگان انتخاب می‎شوند باید سابقه بیمه‎ای نداشته باشند، در این صورت می‎توانند از این معافیت برخوردار شوند.

در برخی از استان‎های کشور این نرخ بسیار بالاتر از تصور ماست، در حقیقت دانش آموختگان که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‎اند به سرعت جذب بازار کار می‎شوند.

نظر شما درباره جذب دانش آموختگان در کارگاه های فعال چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز