بازاریابی در هر صنعتی با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است. این بازاریابی و تفاوت آن را می‎توان به وضوح در عرصه بیمه‎ای کشور نیز مشاهده کرد.

اما بیمه مرکزی از هیچ کوششی برای جلوگیری از ناحق نشدن امور نمی‎گذرد. زیرا در این بین افرادی هستند که سرمایه زندگی خود را برای این محصولات بیمه‎ای قرار می‎دهند و نباید به هیچ ترتیبی دچار ضرر شوند.

به همین دلیل برای افرادی که عرضه کننده یک محصول بیمه‎ای هستند و با بازاریابی آنلاین و از طریق افراد بسیار حرفه‎ای در این زمینه به فروش می‎پردازند شرایطی را تعیین نموده است. این شرایط همانند یک سری از آیین نامه‎ها و قوانین قابل اجرا خواهد بود و باید نسبت به آن توجه لازم صورت پذیرد.

توجه به امر بازاریابی در بیمه ها

شروط بیمه مرکزی برای بازاریابی

بیمه مرکزی یکی از اولین شرط‌ها برای بازاریابی به صورت آنلاین را داشتن نماد اعتماد می‎داند. این نماد اعتماد از دو طریق قابل کسب خواهد بود. یکی از آنها مربوط به تجارت‎های الکترونیکی و دیگر مرتبط با سازماندهی این نوع تجارت‎ها از سوی وزارت فرهنگ می‎باشد. این نمادها تنها توسط سازمان‎‏های مربوطه اعطا می‎شوند.

هیچ نوع تقلبی در کار نخواهد بود و شما مطمئن خواهید بود که علاوه بر بیمه مرکزی، دو سازمان دیگر نیز بر روی سایت مورد نظر برای فروش ارزیابی ‎ای لازم را انجام می‌دهند.

پروسه دریافت نماد

پروسه دریافت نماد اعتمادها به سادگی انجام نمی‎شود و پس از طی راه‎های قانونی در نهایت دوره‎ای به صورت آزمایشی و سپس به صورت دائمی قرار خواهد گرفت. مشتریان عزیزی که محصولات بیمه‎ای را به صورت آنلاین خریداری می‎کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که دارا بودن سایت مربوط به این دو نماد بسیار مهم است.

هر مدیری که قصد فروش محصولات بیمه‎ای خود را به صورت آنلاین برعهده دارد هم نیز باید به این موضوع واقف باشد که این قوانین باید اجرا شود در غیر این صورت اجازه فعالیت داده نمی‎شود.

توجه به امر بازاریابی در بیمه ها

قانون بعدی این است که هر سایتی که خدمات فروش و بازاریابی بیمه را به صورت آنلاین انجام می‎دهد باید بداند که قبل از واریز پول توسط مشتری باید قیمت اصلی و آخرین قیمت تعیین شود.

پس از آن باید امکان تبادل نظر برای مشتری‎ها یا حالت مقایسه‎ای و بررسی میزان تعهدات شرکت مربوطه هم وجود داشته باشد تا بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. این شرایط باید به گونه‎ای باشد که فرد مورد نظر در صورت انصراف بتواند از وضعیت آنلاین خارج شود و هیچ هزینه‎ای از او کسر نشود.

هر محصول بیمه‎ای که قصد ارائه آن را از طریق بازاریابی بیمه‎ای برعهده دارید باید به صورتی باشد که قبل از خرید از ابتدایی ترین تا انتهایی ترین مفاد آن برای افراد مشخص شود. به چنین ترتیبی می‎توانید در کمترین زمان ممکن از تصمیم خود منصرف شوید یا بر روی آن پافشاری نموده و  اقدام به خرید نمایید. اطلاعات خصوصی که برای هر فرد در سامانه ثبت می‎شود باید به صورت کاملا محفوظ باشد و به هیچ عنوان تغییر پذیر نباشد.

توجه به امر بازاریابی در بیمه ها

همچنین پس از تأیید شدن یک نسخه از محصول بیمه‎ای و شرایط خرید و بیمه نامه و هزینه پرداخت شده باید برای بیمه مرکزی هم ارسال شود. در چنین شرایطی اگر اختلالی در کار رخ دهد یا محصولات بیمه‎ای خلاف قانون در حال کار باشند مشخص خواهد شد و به سرعت از سوی بیمه مرکزی شناسایی و از روند کار باز خواهند ماند.

منبع:

ریسک نیوز